Söker namn på smidiga sladdar [Nu med BILDER!]
Söker namn på smidiga sladdar [Nu med BILDER!]
Har sett en typ av "labbsladdar" som är vansinnigt smidiga men som jag inte hittar nånstans, ens vet vad man bör kalla dom!
Sladdarna i sig borde vara kapslade i gummi, för dom är grymt mjuka och följsamma. Och i var ände sitter en liten gummiförklädd hylsa som man kan trä över endast ett stift på t.ex. en stiftlist. Sladdarna jag sett är ungefär 30cm långa.
Kan eventuellt ta kort på dessa om ingen vet vad jag menar.
Han som har dom vet heller inte var dom finns att få tag på, eller vad dom ens kallas.
Någon som vet vad jag menar? Kanske t.o.m. vet vad man får tag i dom?
Mvh
speakman
Sladdarna i sig borde vara kapslade i gummi, för dom är grymt mjuka och följsamma. Och i var ände sitter en liten gummiförklädd hylsa som man kan trä över endast ett stift på t.ex. en stiftlist. Sladdarna jag sett är ungefär 30cm långa.
Kan eventuellt ta kort på dessa om ingen vet vad jag menar.
Han som har dom vet heller inte var dom finns att få tag på, eller vad dom ens kallas.
Någon som vet vad jag menar? Kanske t.o.m. vet vad man får tag i dom?
Mvh
speakman
Senast redigerad av speakman 19 mars 2007, 08:55:06, redigerad totalt 1 gång.
Kanske bygger dom på dessa kablar, men det är mer som en byglingskabel inkl. kontakter (hylsor) i var ände som man kan ansluta in på en pinne på en stiftlist t.ex.
Grymt smidigt på STK500 när man vill dra ut saker från port-stiften till andra konstruktioner.
Till STK500 medföljer ett antal kablar som sitter två och två som också är till för stiftlister. Om man tänker sig att man delar på en sån, så det blir endast en kabel, tar bort plasten runt metallhyslan + isoleringen på kabeln, och sedan lägger en ny isolering med silikon (el.dyl. mjukt) som inkluderar både kabel och metallhylsa. Så ser dom ut!
Märker att jag borde ordna en bild. Ska försöka fixa det så snart jag kan.
Grymt smidigt på STK500 när man vill dra ut saker från port-stiften till andra konstruktioner.
Till STK500 medföljer ett antal kablar som sitter två och två som också är till för stiftlister. Om man tänker sig att man delar på en sån, så det blir endast en kabel, tar bort plasten runt metallhyslan + isoleringen på kabeln, och sedan lägger en ny isolering med silikon (el.dyl. mjukt) som inkluderar både kabel och metallhylsa. Så ser dom ut!
Märker att jag borde ordna en bild. Ska försöka fixa det så snart jag kan.

- MicaelKarlsson
- Kontakt: