bilder på verkstäder "mekrum" mm
Håller du i utbildning för signalmekaniker, eller
Vad instruerar du i?
Isåfall, får ni några signalmekaniker från lv6 längre, eller
utbildas dom i Halmstad nu när FMTS ligger där?
edit: Jo det blev lite off: Ursäktar för alla OT inlägg från min sida, om någon Moderator vill rensa bort mina inlägg så går det bra för min del.
Vad instruerar du i?
Isåfall, får ni några signalmekaniker från lv6 längre, eller
utbildas dom i Halmstad nu när FMTS ligger där?
edit: Jo det blev lite off: Ursäktar för alla OT inlägg från min sida, om någon Moderator vill rensa bort mina inlägg så går det bra för min del.
Senast redigerad av Johan.o 10 mars 2007, 22:04:01, redigerad totalt 1 gång.
Johan, Jodå, dom utbildas där fortfarande.
Grym, dom säljs ut fortlöpande, jag vet att det kommer ett stort lass med dessa. Finns massor med överskottsfirmor, gå in på www.fmv.se o leta efter militärtöverskottslänkar och du skall finna. Jag vet en bra som heter active life equipment eller liknande.
Grym, dom säljs ut fortlöpande, jag vet att det kommer ett stort lass med dessa. Finns massor med överskottsfirmor, gå in på www.fmv.se o leta efter militärtöverskottslänkar och du skall finna. Jag vet en bra som heter active life equipment eller liknande.
Fy fan vilken lyx med en telerepcontainer. Vi får en jävla verktygslåda med lite skruvmejslar och en multimeter typ. Dagens signalmekaniker verkar bara göra jävla skitjobb, typ laga kablar osv. Och inte fan får man köra en GT för att få fram vad som är fel till exempel. Iofs har ju vissa lyxen att ha tillgång till en telerepconainer, men inte vi på A9 iaf.Johan.o skrev:Det första jag tänker på är den emp-klassade container vi hade i lumpen,
tror det inte kostade mer än någon miljon..![]()
Dagens tips: Bli INTE!!! signalmekaniker. Och verkligen INTE!!!!!!! i en lätt rep-grupp. Skulle väl vara om man kunde hamna i en MILO-reppluton. Men de kanske inte existerar längre?
Oj då, nu börjar det bli lite väl offtopic.

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Kopplade på morgonen här in en UPS på dator/skriv/mekarbordet, och anslöt förutom datorutrustningen även en uttagslist till den. Det står "Datakraft Grupp" på den röda skylten jag limmat dit. Lagom särskrivet 
Det är en skylt jag hittat, och det stod från början:
Datakraft A1BABF
Grupp 205
men jag kapade bort siffrorna och det.

Hehe, data...

Det är en skylt jag hittat, och det stod från början:
Datakraft A1BABF
Grupp 205
men jag kapade bort siffrorna och det.

Hehe, data...

Jag har en fin verkstad både på jobbet och en privat men sen min son föddes för sex månader sedan har jag av naturliga skäl varit hemma ganska mycket så jag ville gärna ha en labbhörna hemma också.
Tjejen syr och grejar ganska mycket och så kände vi att vi inte har så stor nytta av ett vanligt matsalsbord så vi bestämde oss för att göra varsin arbetsbänk i vårt vardagsrum istället.
Vår lägenhet har ekgolv så vi tänkte köra bordsskivorna i samma material, köpte en 24x620x3600mm ekbänkskiva på Silvan och fick den sågad i 2x1500 och en 600 bil, jag tror att den kostade ca2000:- inkl. sågning.
Jag rundfräste alla kanter utom bakkanterna och oljade skivorna.
Jag plockade hem gamla kontorsmöbelstativ från jobbet, kapade upp dom med vinkelslipen och svetsade ihop dom så att jag fick två ramar som var 1400mm x 500mm. Dessa spraymålade jag blankvita.
Fötterna på ställningarna går att justera så att man får höjder mellan 68 och 82 cm på bordet.
Dessutom köpte vi en vanlig vit köksskåpshurts på ikea och moddade dörren till skjutdörr med en kraftig gejder som man har för att hänga upp compaq-servrar i rack. Detta för att det ska gå att öppna dörren till skåpet när man har bänkarna i vinkel. Tänkte gömma datorer och annat som ungen inte ska pilla på där!
Gejdern är så stabil att vinkeln inte ändras när dörren är utdragen så serverrack-gejdrar är ett bra tips.
Om man får gäster kan man flytta ihop borden med baksidorna mot varandra så har man ett helt ok matbord på 1240x1500mm!
Otroligt nog blev det precis som jag tänkt mig för en gångs skull. Svetsarna och måleriarbetet kunde ha varit lite bättre så klart men för att vara ett amatörbygge blev det riktigt bra!

dörren stängd:

dörren öppen:

labbhörnan:

båda borden med prylar på:

Tjejen syr och grejar ganska mycket och så kände vi att vi inte har så stor nytta av ett vanligt matsalsbord så vi bestämde oss för att göra varsin arbetsbänk i vårt vardagsrum istället.
Vår lägenhet har ekgolv så vi tänkte köra bordsskivorna i samma material, köpte en 24x620x3600mm ekbänkskiva på Silvan och fick den sågad i 2x1500 och en 600 bil, jag tror att den kostade ca2000:- inkl. sågning.
Jag rundfräste alla kanter utom bakkanterna och oljade skivorna.
Jag plockade hem gamla kontorsmöbelstativ från jobbet, kapade upp dom med vinkelslipen och svetsade ihop dom så att jag fick två ramar som var 1400mm x 500mm. Dessa spraymålade jag blankvita.
Fötterna på ställningarna går att justera så att man får höjder mellan 68 och 82 cm på bordet.
Dessutom köpte vi en vanlig vit köksskåpshurts på ikea och moddade dörren till skjutdörr med en kraftig gejder som man har för att hänga upp compaq-servrar i rack. Detta för att det ska gå att öppna dörren till skåpet när man har bänkarna i vinkel. Tänkte gömma datorer och annat som ungen inte ska pilla på där!
Gejdern är så stabil att vinkeln inte ändras när dörren är utdragen så serverrack-gejdrar är ett bra tips.
Om man får gäster kan man flytta ihop borden med baksidorna mot varandra så har man ett helt ok matbord på 1240x1500mm!
Otroligt nog blev det precis som jag tänkt mig för en gångs skull. Svetsarna och måleriarbetet kunde ha varit lite bättre så klart men för att vara ett amatörbygge blev det riktigt bra!

dörren stängd:

dörren öppen:

labbhörnan:

båda borden med prylar på: