Morse-tecken till datorn.
Kunde inte snacka med honom, eller hans fru (som också jobbar med honom) när jag körde min fru dit, men jag åker tidigare å hämtar henne ikväll i stället. Jag ska försöka att undersöka så gott jag kan vad han kan och inte kan göra.
Håller just på att gå igenom vad Dasher är för nåt. Jag ska ta med adressen så kan jag titta på det tillsammans med hans fru. Dom är gifta sen ca 5 år före olyckan, så hon vet nog svaren på det mesta om honom.
Håller just på att gå igenom vad Dasher är för nåt. Jag ska ta med adressen så kan jag titta på det tillsammans med hans fru. Dom är gifta sen ca 5 år före olyckan, så hon vet nog svaren på det mesta om honom.
Nu har jag kommit tillbaka efter ett givande samtal. Han tyckte att han hade bättre styrning av foten. När vi gick igenom vad han hade i sina gömmor, så kom det fram en stor box med en joystick på. Den kunde vi sätta under hans fot. Sen lastade vi ner Dasher. Vi gick igenom lite hur programmet funkade och han skulle prova. Det som inte funkar så bra var upplösningen på joysticken, men efter en natts god sömn, så fixar frun det till honom i morron.
Jag tror att det var precis ett sånt program som han behöver. Eftersom han i princip klarar att skriva inne i huvudet så fattades det bara en kommunikationsväg. Nu tror jag att han har fått en sån. Efter lite småjusteringar med fot eller handknappar till vänster och höger musknapp, så funkar det här över all förväntan. Nu i början skriver han på engelska, sen får vi se hur man även får svensk hjälp med att bilda ord. Min fru får väl lära honom hur det stavas på Thai också, alla ord han kan.
Tack så mycket för hjälpen från er alla, och speciellt strombom, som tipsade om programmet. Ni skulle bara ha sett hans ansiksuttryck när han såg hur det fungerade. Ni har öppnat upp en väg, nu är det upp till honom att krypa, gå och kanske även springa på den.
Mera kommer, när jag vet mera.
Jag tror att det var precis ett sånt program som han behöver. Eftersom han i princip klarar att skriva inne i huvudet så fattades det bara en kommunikationsväg. Nu tror jag att han har fått en sån. Efter lite småjusteringar med fot eller handknappar till vänster och höger musknapp, så funkar det här över all förväntan. Nu i början skriver han på engelska, sen får vi se hur man även får svensk hjälp med att bilda ord. Min fru får väl lära honom hur det stavas på Thai också, alla ord han kan.
Tack så mycket för hjälpen från er alla, och speciellt strombom, som tipsade om programmet. Ni skulle bara ha sett hans ansiksuttryck när han såg hur det fungerade. Ni har öppnat upp en väg, nu är det upp till honom att krypa, gå och kanske även springa på den.
Mera kommer, när jag vet mera.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Häftigt att det funkar!jojje skrev: Nu i början skriver han på engelska, sen får vi se hur man även får svensk hjälp med att bilda ord. Min fru får väl lära honom hur det stavas på Thai också, alla ord han kan.
Jag läste följande på Dashers hemsida:
"Many languages are supported in Dasher version 3, and new languages can be enabled by adding an appropriate alphabet.xml file. "