vart få tag i aluminium plåt?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
sven

vart få tag i aluminium plåt?

Inlägg av sven »

hej, tänkte ta tag i ett gammalt projekt och bygga en cnc router... problemet är att jag hittar ingen stans jag kan få tag på tillräckligt tjock alumimium plåt för att de ska bli stabilt, ca 4-5mm minst. behöver inte ha så mycket kanske en 20x40cm skiva.. går det att beställa nån stans???

skulle även behöva 4st rejäla aluminium klossar 5x5x10cm att montera dom linjära kullagren i..
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Inlägg av RDX* »

Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

i följande ordning

skroten, var hygglig mot dom och hittar du något lämpligt ställe så lämna en tårta för att säkra tillgången på bra material

lämplig plåtfirma, brukar alltid ha skrotbitar liggandes, samma sak där
Euphaz

Inlägg av Euphaz »

Inte alltid nödvändigt med tårta, pengar till kaffekassan går också. När jag hittar något brukar jag fråga om man får sponsa kaffekassan lite.
olssoninc

Inlägg av olssoninc »

På Stena kan man köpa aleminum för 20kr/kg dom brukar har mängder.... dessutom kan man göra riktigt fina fynd på kasserade grejer!
Spazze

Inlägg av Spazze »

Jag var förbi metallvaruhuset i Spånga för nån vecka sen. I deras hyllor med spillbitar kostade aluminium 50kr/kg tror jag. Det fanns stora klumpar där och lite mindre skivor.
Men annars har dom metall i precis alla former som finns och kan snabbt skära upp bitar i den storleken man vill ha.
Skriv svar