LED-ficklampa
-
Newbie på CPF har gjort en rätt scysst utvärdering:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... ge=1&pp=30
Den är dock rätt lång, och för att få alla senaste info så måste man nog läsa hela tråden...
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... ge=1&pp=30
Den är dock rätt lång, och för att få alla senaste info så måste man nog läsa hela tråden...
-
kollade lite på P4- märks man inte riktigt hängt med.
100 lm/watt!!! shit pommes frittes säger jag bara. Det klår nästan alla andra ljuskällor. länge sedan är det med klena lysdioder...
240 lm som max. Det är ungefär som en liten 10W halogenlampa.
Och det vid 3 W effekt. Iofs får man hänga på en rejäl kylfläns...
Nu är det iofs väldigt kallt ljus i dessa. Varmvita kommer väl så småningom...
Det är inte illa alltså. Det börjar bli mycket intressant med denna typen av powerleds som ljuskällor, nu börjar även ljusflödet bli så stort att man kan använda sig av dem som riktig belysning. Synd bara de är dyra , men jag har hittat några länkar till europeiska webbutiker där man kan få dem för 7-10 /st. Och priserna lär rasa så fort produktionen går upp.
Men som ficklampor är de utan motsvarighet!
100 lm/watt!!! shit pommes frittes säger jag bara. Det klår nästan alla andra ljuskällor. länge sedan är det med klena lysdioder...
240 lm som max. Det är ungefär som en liten 10W halogenlampa.
Och det vid 3 W effekt. Iofs får man hänga på en rejäl kylfläns...
Nu är det iofs väldigt kallt ljus i dessa. Varmvita kommer väl så småningom...
Det är inte illa alltså. Det börjar bli mycket intressant med denna typen av powerleds som ljuskällor, nu börjar även ljusflödet bli så stort att man kan använda sig av dem som riktig belysning. Synd bara de är dyra , men jag har hittat några länkar till europeiska webbutiker där man kan få dem för 7-10 /st. Och priserna lär rasa så fort produktionen går upp.
Men som ficklampor är de utan motsvarighet!