DVD-spelare

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
dlns

DVD-spelare

Inlägg av dlns »

Tja!
Har lite tråkigt just nu och tänkte skaffa mig ett litet kvällsprojekt...

Har en DVD-spelare (Centrum någonting från Netonnet) och den är redigt ful. Tänkte då bygga om fronten så den blir lite snyggare, kanske bygga in LCD:n på/framför släden för att få en mer clean design. För att det ska gå ska jag "hjälpa" släden själv med en eller två stegmotorer som styrs av en PIC. Tänkte också bygga in de 5 knapparna som spelaren begåvats med på nå smart ställe.
Behöver hjälp med lite tips på vad man kan göra mer, gärna många (och kanske onödiga) motorstyrningar.

Tack på förhand!
farskost

Inlägg av farskost »

Som knappar skulle det kunna bli fint att använda någon form av Touchknapp istället för mekaninska. kan dock inte namnet på nån sådan krets i huvudet.. men det ska finnas iaf :)

//Robin St
dlns

Inlägg av dlns »

Ingen dum idé!! Någon som vet vart man hittar nån bra lösning? har googlat lite men hittar inget vettigt....
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

www.qprox.com tillverkar touchkretsar.
dlns

Inlägg av dlns »

Har jag fattat det rätt att det är bara att montera själva kretsarna bakom i kontakt med en tunn yta, eller måste man köpa kretsen + någon form av sensorplatta?

Kul att det fanns en svensk återförsäljare iaf (Det lutar åt att det blir å skaffa sig ett gäng touchplattor :) )
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Regel nr 1: Citera inte föregående inlägget. :wink:

När det gäller touchplattan så går det att göra kretskorten själv. Titta på den här tråden.
dlns

Inlägg av dlns »

Sorry, tänkte mig inte för....

Ska nog försöka köpa färdiga istället, annars kommer det här projektet dra ut för mycket på tiden om jag känner mig själv :roll:
Skriv svar