Vilka sortimentlådor för komponenter?
Re: Vilka sortimentlådor för komponenter?
Okej! Det är bra pris på dem iallafall, även biltemas variant är väldigt lik. Lådor och mellanväggar passar mellan alla tre märkena.
https://www.biltema.se/verktyg/verkstad ... 2000021352
https://www.biltema.se/verktyg/verkstad ... 2000021352
Jag kör med röda sortimentsaskar från Biltema som tyvärr utgått samt de Nordiska plast lådor från Hornbach som ASEA länkade till.
Hålmonterade motstånd ligger i små rör köpta på ebay som i sin tur ligger 3-4st i varje fack i sortimentslådan.
Synthesias lösning var snygg, om jag skulle göra om allt idag hade jag satsat på något liknande.
Hålmonterade motstånd ligger i små rör köpta på ebay som i sin tur ligger 3-4st i varje fack i sortimentslådan.
Synthesias lösning var snygg, om jag skulle göra om allt idag hade jag satsat på något liknande.
Jag sorterar i snusdosor.
viewtopic.php?p=1802721&hilit=Samlande#p1802721

IKEA har Helmer som kan fungera.

viewtopic.php?p=1802721&hilit=Samlande#p1802721
IKEA har Helmer som kan fungera.

Jag har ett där det står präglat i metallen typ "RAACO for Clas ohlson", alltså båda loggorna med "for" mellan.
De dom säljer nu vete fanken om dom är tillverkade av raaco dock ?
I de äldre Raaco-skåpen är det inte kristallklar plast i lådorna?
I de som säljs nu verkar lådorna vara av en plast som är oklar, litet grumlig, förmodligen polyeten eller polypropen.
I de som säljs nu verkar lådorna vara av en plast som är oklar, litet grumlig, förmodligen polyeten eller polypropen.
Jag har flera olika
Dessa smålådor för smd och små lösa saker. Vanliga sortimentlådor för sånt som inte för plats i de ovan..
Sortiment på band ESD-påsar med komponenter i. Moduler hamnar ofta i esd-påse
och sedan i en back.
Några köpta i låda med plastpåsar som motståndserie Summering. Jag har inget system.
Dessa smålådor för smd och små lösa saker. Vanliga sortimentlådor för sånt som inte för plats i de ovan..
Sortiment på band ESD-påsar med komponenter i. Moduler hamnar ofta i esd-påse
och sedan i en back.
Några köpta i låda med plastpåsar som motståndserie Summering. Jag har inget system.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja precis, det gäller även Nordisk Plast sortimentboxar.
Vet inte när den övergången skedde?
Fördelen är att de är mkt tåligare idag, nackdelen är att man inte kan se innehållet.
- SeniorLemuren
Jag skriver ut mina på 3D-skrivaren efter behov. på den första versionen laserskar jag askarna av 2 mm plywood, men sedan skrev jag ut även askarna. De är staplingsbara och är praktiska att hänga på en vägg eller ställa på en hylla. Fattas etiketter på askarna men det är på gång.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Är det speciellt färgsystem för olika typer av komponenter? Ser lite psykadeliskt ut.
- SeniorLemuren
För en massa år sedan köpte jag genomskinlig plastlådor med ca måtten 2x2x7 cm vilket passade bra för ca 125 motstånd. Köpte ca 250 st . Dessvärre finns dom inte längre hos Clas Ohlsson. Praktiskt med lådor om man köpte komponenter med andra värden bara att flytta runt lådorna så att värderna stämde. Förvarade lådorna i aluminiumväskor för verktyg.