Kan detta vara ett ok köp
- SeniorLemuren
Kan detta vara ett ok köp
Behöver se bättre när jag löder kretskort kan detta vara ett bra köp för det priset?
Re: Kan detta vara ett ok köp
Då jag jobbade på Ericsson i Kumla har jag för mig att de vi hade var på 6X.
Så om optiken är OK tror jag att du blir nöjd.
Så om optiken är OK tror jag att du blir nöjd.
- SeniorLemuren
Beställde det. Jag köpte även en 32 LED mikroskop lampa med justerbar polarisering och en MaAnt XJ-1 4K HD Microscope Camera
- Mizzarrogh
Jag har ett identiskt men med märket "Eakins".
Har använt i 8 år nu.
Jag är jäkligt nöjd.
Hade inte kunnat hålla på med denna hobby utan det.
Inte för att jag e helt blint (men måste ha glasögon på nära håll) men jag håller på med en del 0402 SMD.
Jag fick med tre linsuppsättningar för ögonen och två för "objektivet".
Dessa kan kombineras i en herrans massa förstoringar, men jag har en som jag är nöjd med och håller mig till.
Det enda problemet jag haft är att den kameran jag köpte med (37 MPixel) inte har samma fokus som objektivet man tittar i.
Troligen något man kan fixa med en distans typ, men jag har inte haft behov av kameran.
Har använt i 8 år nu.
Jag är jäkligt nöjd.
Hade inte kunnat hålla på med denna hobby utan det.
Inte för att jag e helt blint (men måste ha glasögon på nära håll) men jag håller på med en del 0402 SMD.
Jag fick med tre linsuppsättningar för ögonen och två för "objektivet".
Dessa kan kombineras i en herrans massa förstoringar, men jag har en som jag är nöjd med och håller mig till.
Det enda problemet jag haft är att den kameran jag köpte med (37 MPixel) inte har samma fokus som objektivet man tittar i.
Troligen något man kan fixa med en distans typ, men jag har inte haft behov av kameran.
Kom på en sak till.
Det finns sådana "gummi tutor" till ögonlinserna för att förhindra ljusinsläpp från sidorna.
Det hade jag velat ha. Men har inte kommit mig för att köpa än.
Det finns sådana "gummi tutor" till ögonlinserna för att förhindra ljusinsläpp från sidorna.
Det hade jag velat ha. Men har inte kommit mig för att köpa än.
- Mizzarrogh
Jag funderar, när man läser det finstilta verkar det finnas (minst) två olika OEM tillverkare och de har litet olika vikt, är det någon skillnad i kvalitet om man jämför med tex de Amscope säljer, eller är det samma?