Finnes modellen tilgjengelig noe sted?SeniorLemuren skrev: ↑19 maj 2026, 23:16:35 Ett magasin att sätta på väggen, för mina AAA batterier. Det ska bli en för AA också.
Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Allt beroende på hur långt det är i mellanrummet så går det, med plast är det förmodligen inga större problem med de flesta plaster.
Försökte printa in en smd USB-C kontakt en gång men se det gick inte för filamentet fäste inte för fem öre på den blanka ytan så det drog bara med. Slutade med att jag fick spraya ett tunt lager hårspray och då fungerade det helt perfekt.
-----
Skrivs det ut i ett stycke och inte inte enskilda huvar, ja då blir det ju lite svårare. Men om den skall vara i direkt sol så skulle jag rek det ändå, tom även tex solbelyst gräs kan störa. Finns annars en klassisk men bra på amazon för en struntsumma som jag har två av och de går att dela så de är båda mattsvarta på insidan, inte blank svart för då det förstör väldigt mycket i så fall.
Försökte printa in en smd USB-C kontakt en gång men se det gick inte för filamentet fäste inte för fem öre på den blanka ytan så det drog bara med. Slutade med att jag fick spraya ett tunt lager hårspray och då fungerade det helt perfekt.
-----
Det är allmänt förekommande på alla riktiga pro varianter och även den som vann första pris i en internationell tävling var svart på insidan där de som inte var det kom alla efter. Du vill bara har luft temperaturen inte någon instrålad värme och det är det som det svarta på insidan absorberar vilket gör tempen mer exakt.
Skrivs det ut i ett stycke och inte inte enskilda huvar, ja då blir det ju lite svårare. Men om den skall vara i direkt sol så skulle jag rek det ändå, tom även tex solbelyst gräs kan störa. Finns annars en klassisk men bra på amazon för en struntsumma som jag har två av och de går att dela så de är båda mattsvarta på insidan, inte blank svart för då det förstör väldigt mycket i så fall.
Ok
Det kan vara värt ett försök. Det kanske går att spreja in färg från rätt håll, eller så får jag göra en ny version.
Det kan vara värt ett försök. Det kanske går att spreja in färg från rätt håll, eller så får jag göra en ny version.
Jag har gjort denna schablon genom att printa ett 0,12 lager, pausa och lägga på tyget, spänna med magneter, sedan fortsatt med ett 0,28lager på tyget, nu gör jag även en ram runt bilden för att inte riskera att kladda med färgen på tröjan.
Har börjat använda temporärt spraylim för att fästa tyget, men det är lite besvärligt att rengöra plattan, men jag tycker det blir bättre.
Har börjat använda temporärt spraylim för att fästa tyget, men det är lite besvärligt att rengöra plattan, men jag tycker det blir bättre.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Designa en liten låda för rengörningsgrejer.
- Klas-Kenny
Litet täcklock till frambromsen på sonens cross.
Det saknades när vi köpte crossen. Köpte och monterade ett. Det gick sönder i en vurpa veckan efter.
Gjort i någon riktigt spröd plast som spricker vid minsta smäll.
Så köpte ett till, scannade och ritade av. Nu kan jag göra hur många som helst till försumbar kostnad.
Och troligtvis håller detta i ABS betydligt bättre dessutom. Om inte kan jag prova mer flexibla material..
La ut på Maker World om någon mot förmodan behöver ett:
https://makerworld.com/sv/models/286832 ... Id-3201895
(Grymt bra med support-interface-material också, hela översidan i bild är utskriven i luften. Lägsta punkten vid utskriften var toppen av den rundade delen närmst reservoaren.)
Det saknades när vi köpte crossen. Köpte och monterade ett. Det gick sönder i en vurpa veckan efter.
Gjort i någon riktigt spröd plast som spricker vid minsta smäll.
Så köpte ett till, scannade och ritade av. Nu kan jag göra hur många som helst till försumbar kostnad.
Och troligtvis håller detta i ABS betydligt bättre dessutom. Om inte kan jag prova mer flexibla material..
La ut på Maker World om någon mot förmodan behöver ett:
https://makerworld.com/sv/models/286832 ... Id-3201895
(Grymt bra med support-interface-material också, hela översidan i bild är utskriven i luften. Lägsta punkten vid utskriften var toppen av den rundade delen närmst reservoaren.)
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Behövde ny kuggkrans till min lilla Gardena Multiclick trädgårds hjälpreda.
Utskriven med Inslogic PA6/66
Utskriven med Inslogic PA6/66
- SeniorLemuren
Skrev ut ett par rack för mina laserskurna askar för småprylar. Den vita har plats för tre mindre och tre större askar och den svarta enbart 9 små askar. De är staplingsbara.