Detta är föregångaren till MS-DOS, baserad på den kod man köpte av Seattle Computer Products.
Finns på GitHub: https://github.com/DOS-History/Paterson-Listings
Källkoden till 86-DOS släppt - med kommenarer
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Källkoden till 86-DOS släppt - med kommenarer
Har du prövat att assemblera den och bygga en image?
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Källkoden till 86-DOS släppt - med kommenarer
Detta är historiskt klart intressant, men ur nån slags använda-vintage-datorer-bättre-än-nånsin-perspektiv så är väl släppet av källkoden till MS-DOS 4 mer intressant, tror jag?
Om jag fattat rätt så jobbar folk på avknoppningar av DOS 4 med förbättrade funktioner osv.
(Typ de markanta skillnaderna mellan DOS 4 och DOS 6.x är väl ungefär inkluderade tilläggsprogram, startmenyn och funktionerna för HIGH/UMB, och åtminstone startmenyn och UMB verkar rätt lätt att lägga till. Och också, om jag fattat rätt så är licensen äkta open source så det går att korsbefrukta med FreeDOS).
Om jag fattat rätt så jobbar folk på avknoppningar av DOS 4 med förbättrade funktioner osv.
(Typ de markanta skillnaderna mellan DOS 4 och DOS 6.x är väl ungefär inkluderade tilläggsprogram, startmenyn och funktionerna för HIGH/UMB, och åtminstone startmenyn och UMB verkar rätt lätt att lägga till. Och också, om jag fattat rätt så är licensen äkta open source så det går att korsbefrukta med FreeDOS).