AI-detection problem?

Allt som rör 3D-skrivare.
Användarvisningsbild
SeniorLemuren

AI-detection problem?

Inlägg av SeniorLemuren »

Jag har kamera och har slagit på AI-detection på min Anycubic kobra 3 och den har brutit 2 gånger av mer än 20 fel som blivit så fel några gånger så att luckan på framsidan av extrudern slitits loss av stora blobbar och dansat runt med extrudern i sladden till fläkten. En ganska värdelös funktion alltså. Någon som har erfarenhet av något liknande?
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: AI-detection problem?

Inlägg av Glenn »

Du vet att du kan justera känsligheten på AI-detektionen ?

Men jag har mer problem med att den gör falska positiver, den ger "spaghetti detected" fast det inte är nåt spaghetti.

En enda gång har jag upplevt det du skriver, att den har gjort en stor blob som inte detekterats, men jag är faktiskt inte 100% på att jag hade Ai-detektion på, men troligen hade jag det.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Alla gånger min bambu varnat för spagetti har det varit korrekt. Det kan vara att den missat något släppt hörn..
Användarvisningsbild
SeniorLemuren

Inlägg av SeniorLemuren »

Japp. Jag har den på max säkerhet, har även testa på mellan men ingen märkbar funktion. Jag har visserligen en billig Ali kamera så det kanske är för dålig bild.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Jag har den inte på max, just för att jag fick falska positiver.

Ska kolla hemma sen vad den står på.

Jag har f.ö två originalkameror, ingen aning varför jag fick först en med skrivaren, och sedan en till.
Skriv svar