Senaste reparationen

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
simply
Kontakt:

Re: Senaste reparationen

Inlägg av simply »

Bytt dörr på bilen...

Besiktningen tyckte till slut min förardörr var lite väl rostig och kunde medföra viss fara i trafiken... jag hade inget motargument Blev en 2a, så det var bara bita ihop och damma av den begagnade dörr jag köpte för ett par år sen för just detta ändamål.

Gick smidigare än beräknat att byta, även om det behövdes införskaffas en speciell "hylsa" S5 (typ inverterad torx!?) för att få loss fönstret. Ngr clips gick sönder men inte förvånad på äldre bil.

Tackar nätet o YT för alla guides och sånt man kan hitta, för utan dessa skulle jag nog fått lämna jobbet till en verkstad för dyra pengar...

//
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

När jag lämnar min son på förskolan så frågar nästan alltid något barn om de kan tända en "akvarie lampa". Men har alltid fått svaret att den är sönder, men att de håller på och ska fixa den. Idag fick min son svaret, att den troligen inte går att rädda, de ska ta bort den snart.
Då frågade jag om jag skulle titta på den, och det fick jag.
Resultatet ser nu på bilden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Shimonu

Inlägg av Shimonu »

Du måste berätta vad problemet var också!
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

Det var att sladden hade gått av, och de kunde inte hitta en ersättare. Det var 5.5*2.5mm rund kontakt. Och typ 99% av alla adaptrar är 5.5*2.1, så de lyckades inte. Inte ens återförsäljaren lyckades skicka en i rätt storlek. Men det hade jag hemma. Plus att jag förstärkte på lite känsliga ställen med krympslang med lim. Så det borde hålla ett tag.
Sen hade den stått länge med vatten i och utan att vara igång, så det hade smitit förbi lite vatten förbi backventilen. Så det låg mot membranet i pumpen så den orkade inte starta. Bara att tömma och starta. Backventilen verkade fungera normalt efter tömning.

Och det bästa av allt. Idag när jag lämnade sonen på förskolan så hade de fyllt på den och startat. Alla barnen satt som kring en lägereld runt den och tittade på den. Det gör hela reparationen värd att göra gratis flera gånger om.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Mickecarlsson »

KUDOS!!!! :D
Skriv svar