Huggbäverns synttråd (nytt namn)

Berätta om dina pågående projekt.
ToPNoTCH

Re: Huggbäverns synttråd (nytt namn)

Inlägg av ToPNoTCH »

HUGGBÄVERN skrev: 8 januari 2026, 15:33:52
Här är listan på all IC som ingår: (tummen upp = FINNS!)

LM380 2W amp :tumner:
Käre bäver. Om man får komma med ett förslag så stoppa inte in en LM380.
Gissar att den används som hörlursförstärkare i kretsen.
Dom är notoriskt brusiga och det är så trist att introducera dom i slutet på signalkedjan och sabba allt.
Inte ovanliga i synthar som kom på 80 talet tyvärr, och många härmar dessa scheman utan att tänka på om det är bra eller inte.

Jag skulle utan tvekan pilla in en TPA6132 i dess ställe.
En helt annan kret med annat footprint, men kan köpas som modul och garanterat lirkas in på ditt kort.
Exempel Här
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Re: Huggbäverns synttråd (nytt namn)

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Vad som helst duger väl där. Jag kan säkert hitta en lagom liten förstärkarmodul från AliX. 10-15W mono skulle väl gå bra.

Nu är ju mina omkopplare på drift, de åkte med vändande flyg tillbaka till Tulsa eller var fasen Mouser har sitt lager ...

En annan grej är att jobbet att samla in scheman och instruktioner till alla moduler är lite viktigt. Jag ser att Elby-Design som tillhandahållit mönsterkort till ett gäng balla moduler ändrar på hemsidan så plötsligt ligger det ute instruktioner till en ver 2.0 som väsentligt skiljer sig från 1.0, eller info bara försvinner, säkert för att folk inte ska kunna klona projekten.
Och i takt med att jag fyller på mapparna inser jag att jag inte vet vilka moduler jag har :doh: , men samtidigt är så sugen på att börja slutföra galenskapen.
Skriv svar