Var köper jag overhhed film?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Var köper jag overhhed film?

Inlägg av Glenn »

opampen: Ja, med laser behöver filmen bara klara temperaturen i fixen, men just bläckstråleanpassad OH har en speciell ytbeläggning för att bläcket ska fastna.

Brukar fungera väldigt dåligt att köra bläckstråle på vanlig eller laserfilm.

När jag jobbade med skrivare i forntiden så sålde vi även speciell OH-film för färgutskrifter (laser), svindyr, lite oklart vad skillnaden var men skillnad var det.
opampen

Inlägg av opampen »

Intressant!
toolbox

Inlägg av toolbox »

Glenn skrev: 22 januari 2026, 07:57:09 När jag jobbade med skrivare i forntiden så sålde vi även speciell OH-film för färgutskrifter (laser), svindyr, lite oklart vad skillnaden var men skillnad var det.
På den tiden vi använde OH i färgskrivaren/färgkopiatorn så hände det ibland att någon lade dit plast för svartvit skrivare trots stora varningslappar. Det som hände var att plasten smälte inne i skrivaren och man fick ringa efter service...
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag hittade ett par travar, vad som verkar vara, OH-papper för bläckstråleskrivare på vår expedition. Det är vitt papper, vilket förbryllar, men vad jag förstod var det för overhead och det ståd något om ColorJet XXXX.
Ska jag plocka några blad och skicka till dig?
helmut

Inlägg av helmut »

Fick tag i film genom en av killarna som jobbade på vaktmästeriet på min förra arbetsplats.
Annars skulle det inte vara helt fel men en skrivare som kunde skriva ut direkt på kopparlaminatet och klarar av halva a4 formatet. Lätt gjort att fotoresisten på burk blir grynig och inte täcker laminatet så blir det massor men hål i laminatet när man etsar.
hummel

Inlägg av hummel »

Det behövs inte plastfilm, det fungerar lika bra med vanligt vitt skrivarpapper för att exponera fotoresisten.
Skriv svar