Tips-Några av Markesjös böcker
Re: Tips-Några av Markesjös böcker
Fina böcker!
Dom var mer välgjorda förr.
Varför folk inte trycker liknande böcker förstår jag inte.
Hade en bok om analog elektronik. Skriven av en dansk. Riktigt bra böcker. Välgjorda och toppmodern kunskap. Trots att dom skrevs på 80-talet.
Men jag känner inte att jag har haft nytta att läsa grundläggande analog elektronik idag. Jag menar, utsträckningen för analog elektronik var bredare förr än idag. Idag så måste man kunna programmera hårdvara. Sedan den analoga elektroniken för skydd och strömförsörjning.
Något som jag har haft nytta utav är hur man läser datablad för att avgöra om en komponent passar konstruktionen.
Dom var mer välgjorda förr.
Varför folk inte trycker liknande böcker förstår jag inte.
Hade en bok om analog elektronik. Skriven av en dansk. Riktigt bra böcker. Välgjorda och toppmodern kunskap. Trots att dom skrevs på 80-talet.
Men jag känner inte att jag har haft nytta att läsa grundläggande analog elektronik idag. Jag menar, utsträckningen för analog elektronik var bredare förr än idag. Idag så måste man kunna programmera hårdvara. Sedan den analoga elektroniken för skydd och strömförsörjning.
Något som jag har haft nytta utav är hur man läser datablad för att avgöra om en komponent passar konstruktionen.
-
alexanderson
Författaren använder i ett kapitel ordet fälttransistorn.
I nästa kapitel talar författaren om FET.
Något svenskt ord för OTA har författaren inte lyckats komma på.
I nästa kapitel talar författaren om FET.
Något svenskt ord för OTA har författaren inte lyckats komma på.
Säg gärna till om du hittar några fler böcker i PDF från Markesjö. Jag har ett gäng böcker från honom i bokhyllan men PDF är alltid trevligt. Särskilt då jag brukar få tid över att läsa när jag är bortrest och endast har läsplattan med mig.
Tror de är fria i länkarna men verkar som man måste skapa ett konto/login.
Har en bok av Markesjö som heter "Effektkretsar" och är mycket välskriven och bra exempel med både teori och praktik!
Det är en av de få man kan hitta på bokbörsen och liknande.
Man kan bara ladda ned två av dem fritt, därefter kostar det $10:- per månad
Jag tankade ned Analoga kretsar och Laborationerna, någon som tagit hem boken om digitala kretsar?
Jag tankade ned Analoga kretsar och Laborationerna, någon som tagit hem boken om digitala kretsar?
Tycker man borde få en liten peng om man laddar upp något där. Men förmodligen inte.
Max två nedladdningar punkt? Eller per dygn eller annan tidsenhet? Har aldrig brytt mig om att försöka registrera mig där, fast de ibland dyker upp bland sökresultaten.
- Berrabongo
Jag har den digitala PDF en och försökt ladda upp på Ebaman men får följande fel
Exception of class: PHPMailer\PHPMailer\Exception
Could not instantiate mail function.
Den kom upp och är publicerad.
Fick du något mer felmeddelande än bara det?
Fick du något mer felmeddelande än bara det?
- Berrabongo
Ingen som sett "effektkretsar" av Markesjö inskannad nånstans?