Köra gammla och dammiga programm,mmmmm!
- funkis
- Utsparkad, på semester
Köra gammla och dammiga programm,mmmmm!
Hur många av er är det som kör gamla programvaror?
Jag har inte ett enda nytt program i burken inte ens acrobat,
web skapar programmet är 4 år , schema och PCB är från 99,
Ordbehandlaren och layout programet är från 97, ultra stabilt
fult som fan men tar in vector bilder utan att bråka (lotus, tro det eller ej)
bildediteraren (micrografx) från 98, det enda som är nytt är drivrutiner till
skrivare och lite annat.
Jag har inte ett enda nytt program i burken inte ens acrobat,
web skapar programmet är 4 år , schema och PCB är från 99,
Ordbehandlaren och layout programet är från 97, ultra stabilt
fult som fan men tar in vector bilder utan att bråka (lotus, tro det eller ej)
bildediteraren (micrografx) från 98, det enda som är nytt är drivrutiner till
skrivare och lite annat.
Ja varför uppgradera gamla pålitliga program! Tyvärr måste man ju uppgradera ibland när det kommer nya filformat osv...
Jag bytte precis bort Acrobat reader 7.0 mot Foxit reader 2.0, ska se hur det fungerar...
*kikar på startmenyn* Njaaa.. det ser rätt så nytt ut hos mig, CoolEdit är nog äldst, ca 6 år på nacken...
Jag bytte precis bort Acrobat reader 7.0 mot Foxit reader 2.0, ska se hur det fungerar...
*kikar på startmenyn* Njaaa.. det ser rätt så nytt ut hos mig, CoolEdit är nog äldst, ca 6 år på nacken...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag kör en hel del gamla versioner. Cubase, Soundforge, Acrobat Reader, WS_FTP95, Word97, DukeNukem3D, WarCraft2, Ghost, osv. Även några gamla OS som t.ex AmigaOS 3, Win98, MacOS 7.
Äldre program har oftast inte lika "modernt/flashigt/överdådigt" användargränssnitt och går därför lite fortare. Dessutom är man ju van vid hur de fungerar och slipper därför leta efter funktionerna man söker.
Äldre program har oftast inte lika "modernt/flashigt/överdådigt" användargränssnitt och går därför lite fortare. Dessutom är man ju van vid hur de fungerar och slipper därför leta efter funktionerna man söker.
-
Jag kör fortfarande OrCad schema SDT 3.22 från 22 oktober 1989 trots att jag handlat uppdateringar för mer än 70kSEK, nu har jag slutat inge nytt är lika snabbjobbat och smidigt.
Den få nackdelar som finns är Windowsrelaterade t.ex att fönsterstorleken är begränsad till VGA, och att man måste dubbelclicka för at byta program (mycket underligt endast, på min nya XP Pro inte på min bärbara XP home).
Den få nackdelar som finns är Windowsrelaterade t.ex att fönsterstorleken är begränsad till VGA, och att man måste dubbelclicka för at byta program (mycket underligt endast, på min nya XP Pro inte på min bärbara XP home).
oJsan:FoxitReader vilken skillnad jämfört med AR 7.0 Tar sekunder att starta istället för förmiddagar. Har avinstallerat AR på alla mina datorer då FR är _SÅ_ mycket bättre/snabbare/snyggare/bättre. Typewriter är INTE fel heller när man skrivet som en kratta för hand!
Har dumt nog uppgraderingsnoja och vill ha de senaste versionerna. Sällan leder det någon vart förrutom att man får nergradera för att något inte funkar..
Har dumt nog uppgraderingsnoja och vill ha de senaste versionerna. Sällan leder det någon vart förrutom att man får nergradera för att något inte funkar..
på dom normala datorerna så finns det lite gamla program
till digitalkameran så har jag programvaror från 1992
för att göra fins kretskort annvänder jag paint från win3.0 fungerar dock inte som den ska i xp, suck det programmet borde väl vara från 1990
annvänder photostyler som följde med scannern från 1992, fungerar bättre än photoshop till en hel del saker
finns nog en del dosprogram som jag annvänder då och då
annars anser jag att dagens program är monstruöst stora
brukar vara en bra mix att ha en så snabb dator man kan och en generation för gammal windows och så gamla program man kan hitta med rätt funktioner, då blir det rimligt snabbt

till digitalkameran så har jag programvaror från 1992
för att göra fins kretskort annvänder jag paint från win3.0 fungerar dock inte som den ska i xp, suck det programmet borde väl vara från 1990
annvänder photostyler som följde med scannern från 1992, fungerar bättre än photoshop till en hel del saker
finns nog en del dosprogram som jag annvänder då och då
annars anser jag att dagens program är monstruöst stora
brukar vara en bra mix att ha en så snabb dator man kan och en generation för gammal windows och så gamla program man kan hitta med rätt funktioner, då blir det rimligt snabbt