Eftersom jag måste byta mobil så har jag en mobil som jag inte kan använda att ringa med men som har wifi och en mycket bra filmkamera. Skulle man kunna få den bilden till datorskärmen via wifi med någon app i mobilen? (Gratis förstås)
Kamera på 3D-skrivaren
- SeniorLemuren
Kamera på 3D-skrivaren
Jag köpte en liten kamera för att montera på skrivaren. Det var bara skräp. En liten suddig bild som inte visar speciellt mycket.
Eftersom jag måste byta mobil så har jag en mobil som jag inte kan använda att ringa med men som har wifi och en mycket bra filmkamera. Skulle man kunna få den bilden till datorskärmen via wifi med någon app i mobilen? (Gratis förstås)
Re: Kamera på 3D-skrivaren
Fördelen med anycubics egna kamera är ju att den integrerar med appen, och dessutom kan användas för spaghetti detection, men kvaliteten på bilden är ju inte så imponerande.
- SeniorLemuren
Joråsåatte: Imponerande var ordet
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fast det där är inte anycubics egen kamera ? jag får betydligt bättre livebild än det där via appen, men jag har faktiskt aldrig tittat på en film som den gjort.
Såhär ser min ut, det är en vanlig billig logitech webkamera, kopplat till Raspberrin med USB. Kör klipper som sagt men helt ok bild!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.