Låda till labb-agregat
- SeniorLemuren
Re: Låda till labb-agregat
Så där då var det nästan klart. Fattas att montera kylfläkt på baksidan och öppna upp luftutsläpp på ena sidan. Jag hittade 1 mm rostfri plåt i gömmorna, som jag lackade svart, så lådan blev mycket stadig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Snyggt.
Men lite spännande med de interna stöden för våning två, om de är av PLA vill säga. Då får det inte bli för varmt därinne.
Men lite spännande med de interna stöden för våning två, om de är av PLA vill säga. Då får det inte bli för varmt därinne.
- SeniorLemuren
Det ska sitta en fläkt på bakgaveln som blåser in luft som släpps ut i framkant på ena sidoplåten genom ett litet galler. Detta är vad som återstår att fixa. Så genomcirkulationen kommer att bli bra. Det är ingen risk för att temperaturen blir så hög att PLA mjuknar. 
-
kenneth1212
Tjusigt värre.
Ett problem med dom PSU-modulerna är att de ofta mäter strömmen på 0V linan.
Det gör att man kan inte koppla ihop flera 0V-utgångar i ett projekt om man kör med samma matande nätdel.
Jag har gjort liknande projekt förr med en nätdel som delar ut kraft till flera PSU-er. Enheterna blir lite förvirrade när man kopplar in tex en 1-36V utgång och en 5V utgång till ett och samma objekt med gemensam 0V.
Man ser ungefär samma problem med PWM-styrningar för LED. Där sker oftast regleringen på "minussidan" så man får passa sig för hur man kopplar ihop flera.
Ett problem med dom PSU-modulerna är att de ofta mäter strömmen på 0V linan.
Det gör att man kan inte koppla ihop flera 0V-utgångar i ett projekt om man kör med samma matande nätdel.
Jag har gjort liknande projekt förr med en nätdel som delar ut kraft till flera PSU-er. Enheterna blir lite förvirrade när man kopplar in tex en 1-36V utgång och en 5V utgång till ett och samma objekt med gemensam 0V.
Man ser ungefär samma problem med PWM-styrningar för LED. Där sker oftast regleringen på "minussidan" så man får passa sig för hur man kopplar ihop flera.
- SeniorLemuren
Jag matar den ena modulen med en inbyggd nätdel 5A 36V och den andra modulen med ett externt powesuply på 24V 20 A. Jag matar även 2 st DC-DC omvandlare för 5V och 3.3 V samt kylfläkt med samma externa powesuply.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det var en väldigt bra fundering från kenneth1212
Prova sätt "den andra modulen" på 12V och mät mellan dess minuspol och +/- på de utgångarna med fast spänning.
Det finns en risk att du har spänning mellan - och -. Speciellt vid belastning
Mycket snygg låda blev det!
Prova sätt "den andra modulen" på 12V och mät mellan dess minuspol och +/- på de utgångarna med fast spänning.
Det finns en risk att du har spänning mellan - och -. Speciellt vid belastning
Mycket snygg låda blev det!
- SeniorLemuren
Testat och inga spänningar där det inte skall vara några. Allt fungerar med eller utan belastningar.