Ny 3D-skrivare igång.

Allt som rör 3D-skrivare.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Ny 3D-skrivare igång.

Inlägg av Glenn »

Jag satt och designade en "lightbox", och trots att skrivaren inte funkar så testade jag att slicea den, men jag FATTAR inte varför det blir som det blir.

Jag har ett lager på 1,5mm som är vitt i sjävla loggan och svart runtom, sen en kant som är 20mm upp.. Fine.

MEN, när jag kör slice på den så lägger anycubic slicer på ett svart lager mitt i det vita??

Alltså, lager 1,2,3 blir korrekta, sen blir 4,5 helsvarta, sen blir 6,7,8,9,10,11 korrekta igen och lager 12 och uppåt ska ju vara helsvarta då loggan är klar och det bara är ramen som printas.

Jag kan verkligen inte fatta varför ?

Det finns inget i objektet som är svart där, varför får slicern för sig att lägga två svarta lager mitt i det vita ??

Det hade kanske inte gjort nåt om det inte vore för det faktumet att det är meningen att det ska lysa igenom det vita..

Om jag slår på infill på bottenlagren (vilket jag ju inte vill ha pga genomlysning) så blir de svarta lagren infillmönstrade istället för solida.

Såhär:
lightbox error.png
Jag fattar ingenting.. nån som har en ide om varför ? och hur man lagar ?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ie
EF Sponsor

Re: Ny 3D-skrivare igång.

Inlägg av ie »

Kanske inte samma som jag upplevde, men...

Jag fick problem i slicern då jag inte gjort så att den avvikande färgen gjorde ett CUT i modellen. Dvs när jag importerade modellen så bestod en del av både färg 1 och 2.
Skriv svar