Samköp Motion Control Products? (CNC-prylar)
Jag ska CNC-konvertera en Proxxon MF70. Orignal så är fräsbordet bara cirka 8x5cm, ska eventuellt moddas till 10x16. Den snurrar i upp till 20k RPM. Ni kan möjligvis inte rekomendera en bra motor? Jag är helt borttappad när det gäller CNC och har ingen uppfattning om vad som krävs.
De här tre har jag funderat på:
Nema 23(263Oz-in, verkar overkill)
Verkar vara en mindre Nema-23
Fast det kanske räcker med den här lilla motorn
Bild på CNC-konverterad MF70, motorerna ser ju rätt små ut där.
Föresten så har jag ju planer på att försöka bygga en A-axel på något vis. Funderat på om man kan göra något svarvliknande för att kunna fräsa gäng, splines, krysskil, spår för kullager etc. Då lär det krävas utväxling och en större motor, typ den stora Nema 23?
EDIT: strombom föreslog den mellanstora, det är väl den jag har funderat på också.
De här tre har jag funderat på:
Nema 23(263Oz-in, verkar overkill)
Verkar vara en mindre Nema-23
Fast det kanske räcker med den här lilla motorn
Bild på CNC-konverterad MF70, motorerna ser ju rätt små ut där.
Föresten så har jag ju planer på att försöka bygga en A-axel på något vis. Funderat på om man kan göra något svarvliknande för att kunna fräsa gäng, splines, krysskil, spår för kullager etc. Då lär det krävas utväxling och en större motor, typ den stora Nema 23?
EDIT: strombom föreslog den mellanstora, det är väl den jag har funderat på också.
Sitter oxå och funderar på en beställning... Är inte så kunnig inom stegmotorer och drivers till dessa.
Men om man vill ha en CNC maskin med bra drag/kraft i så måste det gå bra med MSD556 drivers och Nema 23 stepper motor på 1.86 Nm kopplade till vartandra!?
dar303 >> När vill du senast ha beställningen?
Men om man vill ha en CNC maskin med bra drag/kraft i så måste det gå bra med MSD556 drivers och Nema 23 stepper motor på 1.86 Nm kopplade till vartandra!?
Det ska funka, jag ska köra på det i alla fall!Jeppsson skrev:Sitter oxå och funderar på en beställning... Är inte så kunnig inom stegmotorer och drivers till dessa.
Jag svarar på min egen fråga!!!Jeppsson skrev:Men om man vill ha en CNC maskin med bra drag/kraft i så måste det gå bra med MSD556 drivers och Nema 23 stepper motor på 1.86 Nm kopplade till vartandra!?

Saxat från http://www.motioncontrolproducts.com/MSD556.html
"The MSD556 is suitable for a wide range of stepping motors including our FL42, 57, 86 and the FL110 and are ideal for any application that requires a High performance but very low cost Microstepping driver."
Nema 23 stepper motor är model FL57STH76-2808B

dar303 >> Ett PM är på väg...
dancar: Jag fick den uppdaterade.
Jag har idag skickat ett mail till dom för att kolla priser och om allt finns i lager, de brukar vara rätt kvicka på att svara.
dancar
3 x MSD556 (Microstepping stepper driver 5,6A 50V)
3 x Nema 23 model FL57STH76-2808B
Jeppsson
Dennis_F
3 x Nema 23 model FL57STH76-2808B (Hade skrivit H8-MD81-326 men de var samma som FL57STH76-2808B)
chille
3 x 57BYG008
dar303
3 x Nema 23 model FL60STH86-2008BF
Jag har idag skickat ett mail till dom för att kolla priser och om allt finns i lager, de brukar vara rätt kvicka på att svara.
dancar
Jeppsson
Dennis_F
3 x Nema 23 model FL57STH76-2808B (Hade skrivit H8-MD81-326 men de var samma som FL57STH76-2808B)
chille
3 x 57BYG008
dar303
3 x Nema 23 model FL60STH86-2008BF
Tråkigt. Synd att människan alltid är så att när man väl bestämt sig så skulle det hänt igår, medans man kan klura på en sak i flera månader innan man bestämmer sig.
För mig spelar det ju iofs ingen roll, för ju fräsen i helgen, sen har jag rätt mycket andra projekt i vägen. Det här känns mer som ett projekt för sportlovet.
Aja, hojta till så fort de svarar.
För mig spelar det ju iofs ingen roll, för ju fräsen i helgen, sen har jag rätt mycket andra projekt i vägen. Det här känns mer som ett projekt för sportlovet.

Aja, hojta till så fort de svarar.

Jag vill inte pressa dig dar303 men de har ju ett telefonnummer.
(http://motioncontrolproducts.co.uk/contact_us.php)
Och en riktig onlinebutik som jag kollade runt lite på.
Verkar som att de har motorerna vi vill ha i lager iaf.

(http://motioncontrolproducts.co.uk/contact_us.php)
Och en riktig onlinebutik som jag kollade runt lite på.
Verkar som att de har motorerna vi vill ha i lager iaf.