Taklampa vilken kabel är vad
Re: Taklampa vilken kabel är vad
Håller med dig. En taklampa är väl det mest otroliga att komma åt av misstag. Ändå har jag lyckats, och fått en "stöt".
I Portugal på någon b&b för många år sedan. Nyduschad och barfota på ett stengolv sträckte jag på mig och stack händerna rakt i en smidd taklampa som troligen höll 230v. Vaknade till men som tur hade inget mer. Hade nog blivit värre om jag samtidigt hållt i något skyddsjordat.
I Portugal på någon b&b för många år sedan. Nyduschad och barfota på ett stengolv sträckte jag på mig och stack händerna rakt i en smidd taklampa som troligen höll 230v. Vaknade till men som tur hade inget mer. Hade nog blivit värre om jag samtidigt hållt i något skyddsjordat.
-
Vilken sten bor du under? Att inte få ställa en fråga hur man gör är det dummaste jag någonsin hört.
- Mizzarrogh
I gamla timmerhus är det alls icke svårt att komma åt taklampor i tid och otid, jag slår nästan alltid huvudet i någon lamp j--fvel när man besöker gammelfolk (eller kortväxta polare) här... Ha ha
Men, som sagt om man gör som MadModder sade så skall det vara ok.
Men, som sagt om man gör som MadModder sade så skall det vara ok.
Bo, samtidigt är det så att måste du fråga, har du inte nödig kunskap, och då får du heller inte göra det, vilket jag utgår ifrån att du vet.Bo.Siltberg skrev: ↑11 oktober 2025, 20:29:46Vilken sten bor du under? Att inte få ställa en fråga hur man gör är det dummaste jag någonsin hört.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Men får man svar på sina frågor så har man helt plötsligt nödvändig kunskap.
Men ge upp nu. Är din åsikt att man ska födas med kunskapen eller hur tänker du?
Man får vänta tills man har frågat runt så man vet hur man ska göra ju. Då vet man ju. Inte innan.
Reglerna är faktiskt glasklara:
Har du kunskap får du koppla.
Måste du fråga, så har du inte kunskap, då får du inte koppla.
Hur du får kunskap är inte specificerat.
Har du kunskap får du koppla.
Måste du fråga, så har du inte kunskap, då får du inte koppla.
Hur du får kunskap är inte specificerat.
Hur djupt tänker du gräva den här gropen 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.