HA1825P Datablad
HA1825P Datablad
Försöker reparera ett gammalt tändsystem till en xz550 motorcykel.
Har sökt efter ett datablad på dom 2 kretsarna som sitter där men utan resultat.
HA 1825P, verkar tillverkade av Hitachi.
Har sökt efter ett datablad på dom 2 kretsarna som sitter där men utan resultat.
HA 1825P, verkar tillverkade av Hitachi.
Re: HA1825P Datablad
I detta fallet är det Hitachi, dock verkar det inte finnas något datablad, då det är en OEM-krets, verkar som att du inte är ensam att fråga.
Läste det här på ett forum....
According to various posts on the net, Hitachi didn't release any data on the chips, not even to Yamaha. If you google for the chip numbers there are plenty of companies offering them, but they don't give prices - usually just a request form to fill in.
1980. Tyvärr så är det en ganska speciell krets så det är nog bara att glömma.
Och hitta ett datablad på en specialtillverkad krets lär nog inte hända.
Dock så finns det eftermarknads system men då är man uppe i vad hojen är värd.
Hade det varit min egen hoj så hade jag byggt ett nytt tändsystem såklart.
The HA1825P is a high-speed, low-power operational amplifier (op-amp) manufactured by Hitachi. It is designed for applications requiring wide bandwidth and low power consumption. It also includes a voltage regulator, watchdog timer, and power-on reset function. The HA1825P is commonly found in various analog circuits, including automotive, enterprise, personal electronics, and home theater systems. It is available in a DIP20 package and is specified for operation over the extended temperature range of -40°C to 105°C, according to Veswin Electronics.
Och hitta ett datablad på en specialtillverkad krets lär nog inte hända.
Dock så finns det eftermarknads system men då är man uppe i vad hojen är värd.
Hade det varit min egen hoj så hade jag byggt ett nytt tändsystem såklart.
The HA1825P is a high-speed, low-power operational amplifier (op-amp) manufactured by Hitachi. It is designed for applications requiring wide bandwidth and low power consumption. It also includes a voltage regulator, watchdog timer, and power-on reset function. The HA1825P is commonly found in various analog circuits, including automotive, enterprise, personal electronics, and home theater systems. It is available in a DIP20 package and is specified for operation over the extended temperature range of -40°C to 105°C, according to Veswin Electronics.
Nja, eftersom den har reset och watchdog, skulle jag gissa på en maskprogrammerad mikrokontroller, ihop med en massa annan jox, troligen omöjlig att ersätta.
Jag kopplade upp kortet på labbbänken och mätte lite.
ena kanalen fungerar men inte den andra.
Signal in till kretsen men inte ut så jag antar att det är den ena kretsen som spökar.
Tänker inte lägga ner allt för mycket tid på denna. Finns begagnade på Ebay, dom får köpa och testa. Med lite tur så fungerar det.
ena kanalen fungerar men inte den andra.
Signal in till kretsen men inte ut så jag antar att det är den ena kretsen som spökar.
Tänker inte lägga ner allt för mycket tid på denna. Finns begagnade på Ebay, dom får köpa och testa. Med lite tur så fungerar det.