Elektromagnet
- Göran Nilsson
Elektromagnet
Jag funderar på om det skulle fungera att sätta en elektromagnet som knackar på en glasfiber bilstol, kopplad till blinkersen. Min tanke är att man skulle känna "slagen" i kroppen och inte glömma att stänga av blinkersen. Nej jag har ingen automatisk återgång pga rattstången konstruktion.
Jag tittar på denna elektromagneten och undra om dess kraft skulle vara tillräcklig ?
Jag tittar på denna elektromagneten och undra om dess kraft skulle vara tillräcklig ?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Elektromagnet
Vi använde en solenoid för att knacka i ryggen på åkarna på Blå tåget som skrämseleffekt, den var inte speciellt stor.
En sån där bass-shaker i sadeln? Eller somnar man efter varje blinksekvens då?
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Verkar vara en omväg. En REJÄL akustisk eller visuell indikering kanske vore enklare.
- Göran Nilsson
Jag har indikeringslampor till blinkersens, akustisk indikering är svårt att ha pga av den bullriga miljön. Det är därför jag tänker på knack i stol.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- anders_bzn
- Kontakt:
Testa en liten DC motor med en obalanserad vikt på axeln. Den behöver nog inte vara så stor innan man känner den. Effekten borde bli samma som vibratorn i mobiltelefonen.
-
- Göran Nilsson
Det var ingen dum idé med vibrationsmotor ! Jag beställer på amazon, får nog beställa 2st (höger och vänster blinkers).