Det verkar som att när man jobbar med bootstrap så är det klippa och klistra som gäller.
https://www.blog.duomly.com/how-to-buil ... -tutorial/
Det jag har gjort är att lägga in alla htmlfilerna i ett html-dokument och sedan kommtera ut de delar som jag inte vill ha med med <!-- -->.
Finns det något annat smartare sått att hantera "bootstrap-bibliotek". Bash-script eller?
Notabelt var även när jag satt samman alla filerna enligt URL ovan så stämmde inte placeringen av de olika <div>. Jag använder Firefox
ps
Tja borde fungera med "cat f1.html f2.html > f3.html"
Bootstrap-hantering
Re: Bootstrap-hantering
Jag kämpar för att förstå din fråga. Bootstrap är väl så mycket klipp och klistra som man vill. Varför och vad skall du kommentera ut? Vilka filer? Vad menar du med hantera? Tror du får förtydliga lite.
Tvärr är otydlighet mitt adelsmärke. Jo först klippte jag ihop all html-coden enligt URL-en ovan till en enda html-file. Men sedan ville jag testa runt lite spec som de olka <div> överlappade varaandra på ett felaktigt sätt. Då kommenterade jag bort saker som låg över varandra i den sammansatta html-filen. Sen tänkte jag att man kan betrakta de olika html-snuttarna som biliotek för olika funktioner. Och hur hanterar man detta? Nu har jag använt "cat" för att stänga av/sätta på olika funktioner som horisontell-meny och vertikal-meny.
- SeniorLemuren
Att förlita sig på att klippa och klistra ihop en sida utan att helt förstå hur de olika raderna fungerar är en dålig strategi. Du måste lära dig grunderna ordentlig om hur en struktur skall byggas.
Om du bara kopierar ihop någonting och ändra lite här och där utan att ha full koll på rutinerna så sitter du snart med en riktig spagettihärva. Mitt förslag är att du startar med att läsa Bootstrap introduktionen och sedan kollar på lite youtube filmer hur du startar att bygga helt från början utan att använda de färdiga förslagen i Bootstrap.
Edit: den enda kod som du skall ladda in i sin helhet är Starter template. Den behövs för att bootstrap skall fungera.
Om du bara kopierar ihop någonting och ändra lite här och där utan att ha full koll på rutinerna så sitter du snart med en riktig spagettihärva. Mitt förslag är att du startar med att läsa Bootstrap introduktionen och sedan kollar på lite youtube filmer hur du startar att bygga helt från början utan att använda de färdiga förslagen i Bootstrap.
Edit: den enda kod som du skall ladda in i sin helhet är Starter template. Den behövs för att bootstrap skall fungera.
- SeniorLemuren
Här är en video som på ett enkelt sätt förklarar hur det funkar i grunden.
Denna video är tom ännu bättre https://www.youtube.com/watch?v=Jyvffr3aCp0&t=187s Notera om man vill testa själv skall man ladda ner den smarta css-filen som läraren använder. Det blir mycket tydligare då.