Jo, tack. Tills Utskriften blev sämre o sämre. Kunde inte komma på varför.
Dock till slut visade det sig att det smälta hade krupit upp och satt igen PTFT tube.
PETG CR printar med 260 grader och det är liten för högt för en standard ender 3.
Byter ut tuben så kanske jag lyckas printa dom få delarna jag har kvar.
Får fixa grundproblemet senare.
Arghhhh. Min hotend till printern verkar ha tröttnat helt. Måste beställa en ny som verkligen klarar betydligt högre temp o material. (Ender 3 v2)
Tips mottages tacksamt,
Jag printar ABS-GF med 270°C med min Ender 3 v1. Enda modifieringar jag egentligen har på printhuvudet just nu är att kylfläkten är bytt mot en Noctua (som är tystare men förmodligen kyler sämre än original), PFTE-slangen utbytt till Crealitys "Capricorn" slang samt bytt till härdat munstycke för att klara glasfibern.
Dessutom står den i en kammare där det då blir förhållandevis varmt under utskrift, vilket inte gör kylningen bättre precis.
Jag printar i och för sig ganska fort för att vara en Ender 3, 150mm/s och 5000 mm/s². Det kanske hjälper för att få ut mer av värmen på "rätt" håll.
Tillägg: Hade i och för sig en del problem ett tag, som löstes genom att minska på retract. Så att det varma filamentet inte dras bak i PFTE-slangen i samma utsträckning. Kan vara värt att prova.
Ok. Har en del nya munstycke på g om en stund. Minska på retracten var en bra ide`.
Kan ju oxå bero på att munstycket har slitits pga Petg Cf. Får bli härdade nozzlar senare.
Har beställt en ny extruder o hotend (Sprite extruder pro). Kommer imorgon Lördag.