intravenöst är nog inte helt lysande tänk om pid regulatorn råkar få för sig att göra fel.. kan kanske bli kul =)
Tja mojängen håller på och kodas har nog en 1000 rader kod kvar att skriva innan den funkar hjälpligt. Och så är det en hel del mekaniskt att få till med ventilerna.. Men allt beror på hur mycket tid jag lyckas skrapa ihop.
Håller på med ett liknade projekt och funderar på använda servodrivna vattenkranar för att reglera vätskan. Blir kanske lite oexakt men man slipper hela tryckproblematiken och med olja i drinken..
Vad tror ni om idéen?
Just nu jobbar mullemeck och jag mycket på ett annat projekt som involverar radiokommunikation. Det kanske kan implementeras i drinkmojten så man kan fjärrstyra den
Ahaaa.. detta projekt har jag oxo liggandes.. hmm.. har en liten PLC till salu om det kan va till intresse.. kommer inte ihåg.. men tror det är en Mitsubishi FX series med ca 10 IN / 5 Ut eller vice versa..
Nä plc är inte direkt aktuellt lite för hög komplexitet i detta bygget för att en plc ska klara av det. Eller i alla fall att jag ska orka programera en plc för att klara det.
Statusen just nu är som $tiff tidigare nämnt att jag är ganska upptagen med andra projekt som har högre prioritering (ger csn-poäng =)). Förhoppningsvis ska jag får tid över att slutföra detta projektet innan sommaren.