Tumstock Visar fel ?
Tumstock Visar fel ?
Upptäckte att min tumstock visar 1/2 cm mindre på ena sidan, andra sidan visar korrekt.
IRON-nånting heter den.
Är detta väldigt vanligt?
IRON-nånting heter den.
Är detta väldigt vanligt?
Re: Tumstock Visar fel ?
Vet ej. Mitt magnetiska måttband (1 meter) var en centimeter kortare i år.
=)
Magnetstörning på grund av snabba klimatvariationer kanske?
Har analyserat noggrannare nu. Mindes fel den visar 1/2cm för mycket på ena sidan.
Träsektionen hade glidit ur metallfästet i ett par länkar.
Nu funkar det riktigt.
Magnetstörning på grund av snabba klimatvariationer kanske?
Har analyserat noggrannare nu. Mindes fel den visar 1/2cm för mycket på ena sidan.
Träsektionen hade glidit ur metallfästet i ett par länkar.
Nu funkar det riktigt.
På ett järngjuteri som jag var på på 60-talet hade modellverkstaden måttskalor med krympmån. Dom var xx procent större än nominellt. Kommer inte ihåg exakt men 5-10% gissar jag.
Om du tänker på modelltillverningen så var anledningen att gjutgodset krympte under stelning och avsvalning.
Modellverkstans virkesförråd var kvistfritt rakfibrigt bokvirke. Både det och dom färdiga modellerna förvarades i hyfsat konstant miljö.
Modellverkstans virkesförråd var kvistfritt rakfibrigt bokvirke. Både det och dom färdiga modellerna förvarades i hyfsat konstant miljö.
Trä ändrar sej inte speciellt mycket i längdled med fukthalten. Bredden däremot
Om du mäter bredden får du passa upp
Om du mäter bredden får du passa upp
Var fabrikatet Ironside.
Om det är det så förstår jag.
Överlag har Ironside mycket dålig kvalité.
Har använt en del av dessa men då enbart som engångs.
Om det är det så förstår jag.
Överlag har Ironside mycket dålig kvalité.
Har använt en del av dessa men då enbart som engångs.
Ironside heter det, riktigt.
Fick det, en morakniv, en timmerpenna, hörselskydd och ett par skyddskor i olika storlek!
Jag skulle ut på praktik efter att ha gått videomöteskurs som solcellsmontör arrangerat av AF.
Slutade med att jag var den enda som fick söka praktikplats själv. Lyckades med det men AF
trodde jag kunde få folk att trilla ner från taket. De borde stämmas för sådana uttalanden.
Fick det, en morakniv, en timmerpenna, hörselskydd och ett par skyddskor i olika storlek!
Jag skulle ut på praktik efter att ha gått videomöteskurs som solcellsmontör arrangerat av AF.
Slutade med att jag var den enda som fick söka praktikplats själv. Lyckades med det men AF
trodde jag kunde få folk att trilla ner från taket. De borde stämmas för sådana uttalanden.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det där lät lite märkligt…
Videomöte?
Har du fallskyddsutbildning?
(Brukar även krävas läkarutlåtande.)

Videomöte?
Har du fallskyddsutbildning?
(Brukar även krävas läkarutlåtande.)
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Har haft lärarledda videoutbildningar. Det är väl egentligen ingen större skillnad mot att sitta på någon annan plats med en kursledare.
Krävs det praktiska övningar blir det ju mindre bra förstås.
T.ex HLR eller brandsläckning och så.
Kurs för arbete på hög höjd borde väl bl.a innefatta praktiska övningar för hur man använder selen mm?
Ironside är förresten lågbudgetgrejer, så inte förvånad att graderingen är olika på var sida.
Krävs det praktiska övningar blir det ju mindre bra förstås.
T.ex HLR eller brandsläckning och så.

Kurs för arbete på hög höjd borde väl bl.a innefatta praktiska övningar för hur man använder selen mm?
Ironside är förresten lågbudgetgrejer, så inte förvånad att graderingen är olika på var sida.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det var just de praktiska övningarna jag tänkte på.
Man kan definitivt inte bli godkänd solcells-installatör enbart med en online-kurs.
Förresten: Nån mer än jag som tycker trådens rubrik är lite missvisande?
Man kan definitivt inte bli godkänd solcells-installatör enbart med en online-kurs.
Förresten: Nån mer än jag som tycker trådens rubrik är lite missvisande?

Dessutuom skulle jag säga att ironside är nån form av mellanklass, det är absolut bättre kvalitet än lågrpismärkena, typ bruksbo, meec osv, men sämre än kvalitetsmärken.