Fusion360 expired - vad nu?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Re: Fusion360 expired - vad nu?

Inlägg av GeekJoan »

fusion.png
fusion2.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

Jag tror assistenten har fel men du kanske måste anmäla dig igen för att få en ny personal om du inte förnyat innan den gick ut.

Har du testat att ladda ner Fusion igen inloggad hos Autodesk.

https://www.autodesk.com/support/techni ... n-360.html
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Länken pekar ju till samma sida som jag redan är på?
fusion3.png
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

Ja det är möjligt men det viktiga är att du är inloggad hos Autodesk med samma konto som i din Fusion-installation (den lilla gubben uppe till höger på nedladdningssidan) och laddar ner programmet igen.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Jo, men som jag säger. Länken funkar ju inte eftersom den pekar på samma sida som jag redan är på.
Jag är inloggad och klickar men inget händer.
Nu har jag skickat ett mail till supporten får vi se om de har något vettigare att komma med än deras AI.
Användarvisningsbild
papabear
Kontakt:

Inlägg av papabear »

Jag försökte förnya för nån vecka sen via hemsidan, men i den processen är steg ett (om jag minns rätt) att ange sin e-post (trotts att jag var inloggad på hemsidan).
Men den sa bara att min adress var felaktig.
Jag fick öppna ett ärende hos supporten och så slutade det med att de förnyade det åt mig.
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

GeekJoan skrev: 26 april 2025, 00:26:25 Jo, men som jag säger. Länken funkar ju inte eftersom den pekar på samma sida som jag redan är på.
Jag är inloggad och klickar men inget händer.
Nu har jag skickat ett mail till supporten får vi se om de har något vettigare att komma med än deras AI.
Jag testade att logga in och följde länken, "Fusion Client Downloader.exe" laddades ner vilket brukade vara vad som krävs.

Lite märklig procedur men fungerade senast jag behövde göra det. Enda skillnaden är att jag gjorde det efter att varningen visades i programmet men innan licensen gick ut?

Tillägg:
Länken ser ut att peka på samma sida (products) men när man klickar på den öppnas en ny flik (https://www.autodesk.com/products/fusion-360/appstream?..) från vilken nedladdningen görs. Om du har någon form av popup- eller redirect blockering i din webbläsare kanske det är därför det inte fungerar.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Testade att avinstallera Fusion. Länken funkade fortfarande inte, testade olika webbläsare, testade att gå incognito. Testade länken du skrev, då fick jag ner Fusion Client Downloader.exe, installerade om. Men kontot är fortfarande inte aktivt. Så jag får helt enkelt vänta på svar.
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

Ok, appstream länken innehåller även en massa parametrar som jag klippte bort, bland annat något med campaign.

Det är när den nedladdningen görs inloggad på ditt Autodesk-konto som din licens förnyas.

Av okänd anledning blockerar din webbläsare javascriptet som öppnar fliken med appstream-länken när du klickar på den svarta knappen.

Borde fungera att göra manövern på telefon eller surfplatta, du behöver inte installera om Fusion.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Testade på mobilen, samma sak.
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

papabear skrev: 26 april 2025, 00:28:53 Jag försökte förnya för nån vecka sen via hemsidan, men i den processen är steg ett (om jag minns rätt) att ange sin e-post (trotts att jag var inloggad på hemsidan).
Men den sa bara att min adress var felaktig.
Jag fick öppna ett ärende hos supporten och så slutade det med att de förnyade det åt mig.
Autodesk har infört en extra e-post verifiering vid login men du slipper den om du aktiverar tvåfaktorsautentisering på kontot. Koppla det till Google Authenticator eller Microsoft Authenticator i mobilen.

Vid login med 2FA kan du bocka i att den inte skall fråga igen på aktuell dator under den kommande månaden.

Kanske var detta som skapade problem?
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

GeekJoan skrev: 25 april 2025, 19:56:35 Länken pekar ju till samma sida som jag redan är på?
fusion3.png
Autodesk Fusion förnyelse.jpg
Du kanske har provat den här sidan också men vi verkar prata om olika ställen på Autodesks hemsida, din bild ser annorlunda ut?

Vid klick omdirigeras man till en Thank you for downloading sida och installern laddas ner automatiskt.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Ahhh, äntligen. Satte på 2FA. Fick ändå skriva in min mail och massa annat sket. Men nu när jag kommer till länken som inte funkade förut så funkade den.
TACK!
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Roligt att det fungerade till slut. :tumupp:
malman

Inlägg av malman »

Hade också problem med återaktiverinh för någon vecka sedan...
I mitt fall tolkade jag det som att licensen inte uppdaterades förrän man verkligen tröck på download länken... Bara registrering räckte inte.... (Tyckte inte jag skulle behöva ladda ned installern igen då det redan var installerat, men aktiveringen verkar kopplad till downlod initieringen.....)

Noterade en banner idag att den joddlar om något kommer förändras i september.., brist på åtkomst om man inte uppdaterat nåt.... Men reflekterade inte över innebörden förän jag klickat bort den.... Någon som läst och förstått?? ;)
Skriv svar