I valet och kvalet med gamla instrument

Användarvisningsbild
Sinumerik

I valet och kvalet med gamla instrument

Inlägg av Sinumerik »

Har en del gamla instrument i förråd, och står mellan två val, antingen rusta upp dem, byta kondingar mm. och få dem fungerande igen, eller lämna dem som de är och bara ha dem som dekoration, för dilemmat är att jag saknar probler och mätsladdar och de verkar ha luriga anslutningar (=blir dyrt och besvärligt hitta nåt som funkar och passar), för den summan kan jag lika gärna köpa ett temu/aliexpress-skåp. De ska dock inte säljas eller skrotas. Jag har också fler, tex. testbild-generator.
IMG_1515.JPG
IMG_1514.JPG
IMG_1513.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Re: I valet och kvalet med gamla instrument

Inlägg av Mizzarrogh »

Snygga! Jag kör ett slags medelväg, dyker man på grejer som gör det lönt att fixa dem så att de fungerar och går att använda så är det roligt, men annars står de som dekoration i rummet där jag har mina radioapparater. :)
Användarvisningsbild
Sinumerik

Inlägg av Sinumerik »

Jag gör nog samma, skulle jag springa på tillbehör som prober får jag ta nytt beslut om restaurering.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Jag brukar tänka att jag mycket hellre spenderar tid på att meka med gamla saker än att hänga framför TVn på kvällarna emellanåt när man har tid och lust med detta, billigare än att gå och hinka öl på krogen är det också. :)
Skriv svar