Hej
Skulle vara snäll och hjälpa mina gamla föräldrar med att koppla in ett CA-kort och söka in nya kanalerna som tv´n blev knäpp.
Vi drog ur strömmen en längre stund men den är bara svart men standbylampan blinkar blått, har firmware fått någon knäpp?
Har letat med ljus och lykta efter firmware men inte lyckats, någon som vet hur jag kan lösa detta till mina stackars föräldrar?
Tack på förhand/Nicke
Andersson tv blinkar blått Modell LED42511FHD PVR
Re: Andersson tv blinkar blått Modell LED42511FHD PVR
Vänta in breflabb här på forumet. Han är expert på de tv's
Oftast beror det på korrupt mjukvara, om det inte är det då har moderkortet gett upp
Ta en bild på vita lappen på bakstycket, kanske kan fixa mjukvaran
OBS! Skicka PM och mejladress
Ta en bild på vita lappen på bakstycket, kanske kan fixa mjukvaran
OBS! Skicka PM och mejladress
Hej,
Jag har samma modell – Andersson LED42511FHD PVR – och hos mig fungerar TV:n i sig, menyerna och apparna visas som de ska, men det går inte att spela upp något innehåll via apparna (t.ex. YouTube). Allt laddar som vanligt tills man startar en video, men då händer ingenting – inget spelas upp.
Undrar om någon haft liknande problem och om det finns någon nyare firmware som kan lösa det?
@breflabb – om du har något tips eller möjlighet att dela firmware så vore jag mycket tacksam. Jag kan skicka en bild på etiketten på baksidan och min mejladress via PM.
Tack på förhand!
/Rade
Jag har samma modell – Andersson LED42511FHD PVR – och hos mig fungerar TV:n i sig, menyerna och apparna visas som de ska, men det går inte att spela upp något innehåll via apparna (t.ex. YouTube). Allt laddar som vanligt tills man startar en video, men då händer ingenting – inget spelas upp.
Undrar om någon haft liknande problem och om det finns någon nyare firmware som kan lösa det?
@breflabb – om du har något tips eller möjlighet att dela firmware så vore jag mycket tacksam. Jag kan skicka en bild på etiketten på baksidan och min mejladress via PM.
Tack på förhand!
/Rade