T: 3D Scanning (på plats)

Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

T: 3D Scanning (på plats)

Inlägg av gOry »

Jag söker någon som kan utföra 3D scanning på plats (Sthlm City),
Sedan vill jag gärna ha hjälp med bearbetning av materialet så jag kan importera i Autodesk fusion 360.
Med bearbetning menar jag att klippa/ foga samman och städa upp så det som är väsentligt är mer lätthanterligt och skalenlig, inga solider behöver göras.

Till det som ska skannas.

Steg 1 - Motor i motorutrymme och detaljer runt om kring med inriktning avgassidan, bilen står just nu uppallad så lättåtkomlig undersida.

Steg 2 - Motor som finns vid sidan av, detta enbart om jag fysiskt får fram den med tanke på hur bilen står just nu, Men tanken är sånt fall att skanna den när den hänger i en cherry picker.
Syftet med detta är att man sånt fall skulle kunna referera in denna 3d modell istället för motorn i steg 1 och på så få mer detaljer men bibehålla motorutrymmes begränsningar.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: T: 3D Scanning (på plats)

Inlägg av gOry »

Ingen här som vill ha jobb?
Skulle kunna tänka mig hyra utrustning också.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Kontakt:

Inlägg av lgrfbs »

Att skanna bil och motor kan kräva en 3D skanner som få köper in till sin hobby.
Jag skannade ett handfat i porslin med RevoPoint POP2 vilket tog en bra stund.
Var det inte en forumbroder som köpte en "företags" 3Dskanner för ett tag sedan?
Lycka till med sökandet.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

ja jag hoppas ju att någon här har detta som intresse och sitter professionell utrustning och vill få den delvis avbetalad mot lite jobb :D
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Jag har en kompis som jobbar lite med sånt du vill ha. Jag kontaktar honom och ser om det är nåt han kan tänka sig.
Han använder 3D-scanner på just det sätt du tänkt(gissar jag), för att se om saker och ting får plats i hans dragracingbil.
Skriv svar