Huggbäverns synttråd (nytt namn)
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Huggbäverns synttråd (nytt namn)
I India land bak Himalajas rand där händer det konstiga saker ibland...
Två mycket irriterande saker:
- Var i hela glödheta helvete är min minnessticka?
- Men va fan! Jag have väl beställt fyra omkopplare med ON-OFF-ON funktion?!
Två glada saker:
- Meh ... Vad gör minnesstickan i den här asken???
- Varför ligger det en liten påse med fyra omkopplare under den här frigolitbiten.
Fattas nu bara HDMI-interfejset till paddan.
Lade upp bilden ovan och mina funderingar på DIYautio och fick respons direkt. Högtalaren är för liten egentligen men det är en prisfråga.
Två mycket irriterande saker:
- Var i hela glödheta helvete är min minnessticka?
- Men va fan! Jag have väl beställt fyra omkopplare med ON-OFF-ON funktion?!
Två glada saker:
- Meh ... Vad gör minnesstickan i den här asken???
- Varför ligger det en liten påse med fyra omkopplare under den här frigolitbiten.
Fattas nu bara HDMI-interfejset till paddan.
Lade upp bilden ovan och mina funderingar på DIYautio och fick respons direkt. Högtalaren är för liten egentligen men det är en prisfråga.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Funderingar en tidig måndagmorgon ...
Jag fick respons (i sig negativ) på min tanke att använda Master Audio (Italy) CSX08 som baselement. För "klent" och för lite bas.
Till ett tidigare experiment tog jag hem ett Dayton Audio DC210, vilket sägs kunna jobba ner mot 22-23Hz.
Ovilligt skulle jag annars kunna fundera på ett Master Audio PA12/A, vilket dock inte har lika lågt fs.
Jag fick respons (i sig negativ) på min tanke att använda Master Audio (Italy) CSX08 som baselement. För "klent" och för lite bas.
Till ett tidigare experiment tog jag hem ett Dayton Audio DC210, vilket sägs kunna jobba ner mot 22-23Hz.
Ovilligt skulle jag annars kunna fundera på ett Master Audio PA12/A, vilket dock inte har lika lågt fs.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag listade en handfull högtalarelement som ska sitta i en förstärkare för en elbas. Så det var listan ovan jag tänkte på.
Jag har fått lite feedback från DIYaudio: https://www.diyaudio.com/community/thre ... ld.425256/. Där påpekades att 8" var för smått för elbas och kanske tom gitarr. Nu har jag, som jag skrev en 10" bas som jag skulle kunna använda.
Jag har fått lite feedback från DIYaudio: https://www.diyaudio.com/community/thre ... ld.425256/. Där påpekades att 8" var för smått för elbas och kanske tom gitarr. Nu har jag, som jag skrev en 10" bas som jag skulle kunna använda.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Å fan - Klass D effektförstärkare!!! Då kanske jag ska testa med 60wattaren jag tog hem.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Och där sket det sig ...
Jag fick låna en sticksåg och såg när jag plockade upp den att det fanns ETT blad för grovsågning. Alltså åkte fräsen fram och jag försökte så försiktigt det bara gick att fräsa till profilen på huvudet när det bara rasslade till och fibrerna i ändträet började släppa (foto imorgon). Jag får försiktigt bända isär och få in lite lim emellan lamellerna/fibrerna och hoppas på det bästa.
Nu hittade jag ett färskt blad till en liten "juvelerarsåg" och karvar bort så gott jag kan med den för att övergå till rasp (kanske ... scary), fil och grovt sandpapper.

Jag fick låna en sticksåg och såg när jag plockade upp den att det fanns ETT blad för grovsågning. Alltså åkte fräsen fram och jag försökte så försiktigt det bara gick att fräsa till profilen på huvudet när det bara rasslade till och fibrerna i ändträet började släppa (foto imorgon). Jag får försiktigt bända isär och få in lite lim emellan lamellerna/fibrerna och hoppas på det bästa.
Nu hittade jag ett färskt blad till en liten "juvelerarsåg" och karvar bort så gott jag kan med den för att övergå till rasp (kanske ... scary), fil och grovt sandpapper.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Skitningen:
Så här fint ser det ut med potarna som l2t fixade hem.
Så här fint ser det ut med potarna som l2t fixade hem.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Så kan det bli; den spänningsstyrda disten.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Fler moduler på G. Dessa två skulle hamnat i en modul, men nu när jag inte vet riktigt hur jag ska använda dem får de bli två.
Jag tänker lite som så att jag vill ha färdigt min elbas och anstränger mig inte alltför mycket ändå. Jag lackar på bakongen vilket är en begränsning.
Bra färgmatchat i alla fall. Jag skvätter lite mörkrosa på framsidan också.
Och så var det huvudet. Det blir en tur till jobbet och deras slipmaskin för att försöka få lite ordning på eländet.
Drog i en träplugg genom delen som splittrade sig. Hoppas på det bästa.
Jag tänker lite som så att jag vill ha färdigt min elbas och anstränger mig inte alltför mycket ändå. Jag lackar på bakongen vilket är en begränsning.
Bra färgmatchat i alla fall. Jag skvätter lite mörkrosa på framsidan också.
Och så var det huvudet. Det blir en tur till jobbet och deras slipmaskin för att försöka få lite ordning på eländet.
Drog i en träplugg genom delen som splittrade sig. Hoppas på det bästa.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Det gröna plektrumskyddet passar för fan inte. Även om jag fräser ur hålet där kontakten och ena poten tar emot, är ändå plektrumskyddet fel fel fel! Hålen är fel och det kommer inte att täcka över de urfrästa delarna i kroppen riktigt överallt. Jag får använda det vita originalet istället och ...
... det här är inte Telia!
Med ett grönt plektrumskydd hade det blivit nästan bra.
Tänk om - Tänk rätt! Såååååå om jag slipar ner färgen (jag hade färgdamm långt in i vardagsrummet. Nu har jag dammsugit men får väl våttorka) lite och sedan kör med röd Hammarlack. Sedan kan det kanske gå med det vita skyddet.
.... kanske
... det här är inte Telia!

Med ett grönt plektrumskydd hade det blivit nästan bra.
Tänk om - Tänk rätt! Såååååå om jag slipar ner färgen (jag hade färgdamm långt in i vardagsrummet. Nu har jag dammsugit men får väl våttorka) lite och sedan kör med röd Hammarlack. Sedan kan det kanske gå med det vita skyddet.
.... kanske

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag tänkte det skulle vara lite ljusrosa/mörkrosa melange men egentligen kan ju mörkrosa och vitt gå bra ihop. (Färgher/nyanser) svårt med mina kameror och ljusförhållanden.
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Finns plektrumskyddet som mall någonstans? Om man nu skulle testa att skära ut ett sådant med lasern 

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Bra fråga; jag får titta. Men jag tycker vitt och mörkrosa funkar ganska bra och kanske en sådan där Hello Kitty-dekal.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Krypit till durkslaget (Pastafarian som jag är ... även om jag också har en stark tro på Eric den gudsätande pingvinen) och släpade ut kroppen på balkongen OCH STÄNGDE BALKONGDÖRREN. Tömde sista av den mörkrosa på kroppen och ska låta torka över natten och pröva med klarlack på detta. Kan bli sketasnyggt.
Tryckte också halsen på plats och jävlar vad stor den är
.
Tryckte också halsen på plats och jävlar vad stor den är