Hopplös muspekare LÖST.
- SeniorLemuren
Hopplös muspekare LÖST.
Jag håller på att bli tokig. Min muspekare har en helt egen vilja. När jag markerar över ett objekt och klickar på musj...ln så hinner den ofta hoppa iväg och jag klickar på något helt annat.
Pekaren rör sig ofta helt själv över skärmen även om jag inte håller i den. Jag har testat med allehanda underlag men det hjälper inte. Den irrar omkring som ett fyllo en Lördagsnatt.
Jag använder 1.2 V laddbart batteri i den. Kan det vara att spänningen är för låg. Den kanske vill ha 1.5 V?
Pekaren rör sig ofta helt själv över skärmen även om jag inte håller i den. Jag har testat med allehanda underlag men det hjälper inte. Den irrar omkring som ett fyllo en Lördagsnatt.
Jag använder 1.2 V laddbart batteri i den. Kan det vara att spänningen är för låg. Den kanske vill ha 1.5 V?
Senast redigerad av SeniorLemuren 14 mars 2025, 13:05:45, redigerad totalt 1 gång.
Re: Hopplös muspekare
Och du har ingen annan muspekarmoj inkopplad, typ knopp mellan tangenterna om det är en laptop, eller musplatta eller 3dmus eller så....
Senast redigerad av Gimbal 14 mars 2025, 09:59:53, redigerad totalt 1 gång.
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Är det en lasermus, dvs, ingen kula? Byt underlag till något neutralt, gärna vitt.
Kolla också att musen inte är ”skitig” på linserna.
Kolla också att musen inte är ”skitig” på linserna.
När jag haft liknande problem har det varit antingen dags att byta batteri eller ta bort katthår från linsen
Stark omgivande belysning kan tränga igenom plasten och störa sensorn i musen.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Har liknande ibland och då är det damm i hålet under. Bara att blåsa ur då.
Ja, det räcker med damm/beläggning som inte syns med blotta ögat.
Jag fick nån dyr spelmus med laser förut för att den "uppförde sig konstigt", och det gjorde den, tills jag polerat linsen med en topz och alla problem försvann.
Jag fick nån dyr spelmus med laser förut för att den "uppförde sig konstigt", och det gjorde den, tills jag polerat linsen med en topz och alla problem försvann.
- SeniorLemuren