MPLAB i Win98?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
MPLAB i Win98?
Någon som vet om MPLAB fungerar i Win98?
Hur mycket minne och processor kräver det?
Har inte hittat något om det på microchip's sajt.
Sedan undrar jag även om man inte kan ladda ner t.ex "MPLAB IDE User's Guide"? Klickar man på länken (eller PDF-loggan längst till höger) så öppnas PDF-filen utan möjlighet att spara. Helst skulle jag vilja ladda ner PDF-filerna utan att ens behöva öppna dem först.
Hur mycket minne och processor kräver det?
Har inte hittat något om det på microchip's sajt.
Sedan undrar jag även om man inte kan ladda ner t.ex "MPLAB IDE User's Guide"? Klickar man på länken (eller PDF-loggan längst till höger) så öppnas PDF-filen utan möjlighet att spara. Helst skulle jag vilja ladda ner PDF-filerna utan att ens behöva öppna dem först.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det märkliga är att det står Downloads... 
Länk till sidan med filerna. (Man får bläddra lååångt ner.)
edit: Tankade ner MPLAB (ca 40MB) och har börjat installera. Än så länge har den inte klagat på datorn som är en ca 300MHz-burk med 48MB minne.
edit 2: Installationen är klar och det verkar fungera fint.
Problemet med hur man sparar PDF-filerna kvarstår dock.

Länk till sidan med filerna. (Man får bläddra lååångt ner.)
edit: Tankade ner MPLAB (ca 40MB) och har börjat installera. Än så länge har den inte klagat på datorn som är en ca 300MHz-burk med 48MB minne.

edit 2: Installationen är klar och det verkar fungera fint.
Problemet med hur man sparar PDF-filerna kvarstår dock.
Senast redigerad av JimmyAndersson 3 januari 2007, 22:18:41, redigerad totalt 1 gång.
Lite brunt, minst sagt.
Men här är direktlänken till User's Guide:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 51519B.pdf
För att se vad som gäller, ta Save As på länken till dokumentet på hemsidan och tanka hem den htm-fil som man får.
Titta sedan i den htm-filen för att se direktlänkarna.
Men här är direktlänken till User's Guide:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 51519B.pdf
För att se vad som gäller, ta Save As på länken till dokumentet på hemsidan och tanka hem den htm-fil som man får.
Titta sedan i den htm-filen för att se direktlänkarna.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Kan tänka mig det.
Men de gamla skroth.. ehm datorerna är säkert glada för att de används.
Jag har en 386a som kommer att bli labbdator nr2. Det får nog bli DOS och QBasic på den. Tror förresten att den har Windows for workgroups v3.x installerat nu.
Maalobs: Bra tips! Gick igenom html-filen och plockade fram länkarna. Det är säkert fler som har nytta av dem, så här är alla: (bortsett från de kinesiska.)
MPLAB IDE User's Guide
MPLAB IDE Quick Chart
MPLAB IDE Quick Start Guide
MPASM/MPLINK User's Guide
MPASM/MPLINK PICmicro Quick Chart
MPLAB C18 PIC18 Configuration Settings Addendum
MPLAB Integrated Development Environment (IDE) Brochure
Labcenter's Proteus VSM Demo Plug-In for MPLAB IDE

Jag har en 386a som kommer att bli labbdator nr2. Det får nog bli DOS och QBasic på den. Tror förresten att den har Windows for workgroups v3.x installerat nu.
Maalobs: Bra tips! Gick igenom html-filen och plockade fram länkarna. Det är säkert fler som har nytta av dem, så här är alla: (bortsett från de kinesiska.)
MPLAB IDE User's Guide
MPLAB IDE Quick Chart
MPLAB IDE Quick Start Guide
MPASM/MPLINK User's Guide
MPASM/MPLINK PICmicro Quick Chart
MPLAB C18 PIC18 Configuration Settings Addendum
MPLAB Integrated Development Environment (IDE) Brochure
Labcenter's Proteus VSM Demo Plug-In for MPLAB IDE
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jepp, jag har nu märkt samma sak. Har kört i 9 dagar nu utan problem.
MPLAB måste vara ett välskrivet program eftersom det fungerar så bra på Win98 med en 233MHz-dator med 48MB minne. Tänk om andra program krävde lika lite!
Jag kan ha MPLAB, några InternetExplorer-fönster, (och kalkylatorn) igång samtidigt utan problem. Har inte startat om datorn på flera dagar.
MPLAB måste vara ett välskrivet program eftersom det fungerar så bra på Win98 med en 233MHz-dator med 48MB minne. Tänk om andra program krävde lika lite!

Jag kan ha MPLAB, några InternetExplorer-fönster, (och kalkylatorn) igång samtidigt utan problem. Har inte startat om datorn på flera dagar.