Det var en överraskning jul klapp till polaren som har Youtube kanalen: https://www.youtube.com/@kentsH0modelrailway
Kände på spånorna/pulvret vilket inte var oroande varmt, men ja - jag dammsög ofta.
Så det gick inte att fråga: Du vilken font/typsnitt är det på din logotypen?
För då hade han fattat att något var i görningen, en del text är hand spårat med underliggande bild och annan text var nära nog.
Tack ändå för omdömet.
Visa upp vad vi fräst.
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Visa upp vad vi fräst.
Har du testat att köra med 60 graders V-bit för i stället för 1mm?
Vad kör du för program som genererar g-koden?
Jag använder Vectric Aspire som är enkelt att använda. Behöver man inte de avancerade sakerna i Aspire går det bra med Vcarve Pro eller Vcarve Desktop.
Skylten blev riktigt bra, kul att se

Mickecarlsson "Har du testat att köra med 60 graders V-bit för i stället för 1mm?"
Inte på denna skylt på en annan "skylt" mer en bokstavs stencil i plast, men jag var ute efter raka väggar till denna skylt.
Alibre Design för att skapa en IGES fil.
FreeCAD läser in IGES filen och FreeCAD:a Path modul som CAM program och spottar ur sig en NC-fil.
Mach3 tar NC-filen och styr CNC maskinen.
Inte på denna skylt på en annan "skylt" mer en bokstavs stencil i plast, men jag var ute efter raka väggar till denna skylt.
Alibre Design för att skapa en IGES fil.
FreeCAD läser in IGES filen och FreeCAD:a Path modul som CAM program och spottar ur sig en NC-fil.
Mach3 tar NC-filen och styr CNC maskinen.
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Börjar närma sig slutet på detta projekt. Gubben ska målas, sen ska det lackas med båtlack, ett par lager.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.