3D-scanner Creality Ferret Pro
3D-scanner Creality Ferret Pro
Vi kanske skulle ha en egen underavdelning för 3D-skanning, eller?
Nåväl fick min Ferret i dag.
Installerade mjukvara och skulle börja testa.
Kopplade upp den via USB mot min Desktop.
Hmm, mjukvaran funkar inte, skannern syns i DevMgr, men programvaran hittar den inte.
Testade då WiFidelen av det hela.
Man behöver koppla upp sig på ett eget nät som skapas av den medföljande accesspunkten, vilket gör att man sannolikt tappar eventuella internetanslutningar.
Kopplade upp den mot min laptop, och då fick jag igång den via USB.
Testat lite grand, men har inte lyckats får till en inskanning än, förmodligen gör jag något fel.
Har inte testat den på telefonen ännu, jag är motståndare till att använda telefonen till sådant här.
I paketet ligger Skannern, naturligtvis
Kombinerat stativ och strömförsörjning, laddas via en USB3 anslutning
WiFi accesspunkt
Diverse kablar för att koppla upp den mot telefon, dator och accesspunkten.
Adapter USB-A till USB-C
Fäste för accesspunkt på stativet.
Extra fäste för att sätta skannern på accesspunkten
Anslutning är via WiFi eller USB3
Nåväl fick min Ferret i dag.
Installerade mjukvara och skulle börja testa.
Kopplade upp den via USB mot min Desktop.
Hmm, mjukvaran funkar inte, skannern syns i DevMgr, men programvaran hittar den inte.
Testade då WiFidelen av det hela.
Man behöver koppla upp sig på ett eget nät som skapas av den medföljande accesspunkten, vilket gör att man sannolikt tappar eventuella internetanslutningar.
Kopplade upp den mot min laptop, och då fick jag igång den via USB.
Testat lite grand, men har inte lyckats får till en inskanning än, förmodligen gör jag något fel.
Har inte testat den på telefonen ännu, jag är motståndare till att använda telefonen till sådant här.
I paketet ligger Skannern, naturligtvis
Kombinerat stativ och strömförsörjning, laddas via en USB3 anslutning
WiFi accesspunkt
Diverse kablar för att koppla upp den mot telefon, dator och accesspunkten.
Adapter USB-A till USB-C
Fäste för accesspunkt på stativet.
Extra fäste för att sätta skannern på accesspunkten
Anslutning är via WiFi eller USB3
Re: 3D-scanner Creality Ferret Pro
Lyckades till slut skapa nånting, behöver nog fixa nånting som roterar små objekt och/eller roterar scannern runt objektet.
60mm är lite lite, sas, köpte ett lager på slöjddetaljer, runt 250mm i diameter.
-
Hej.
Har du en CNC maskin och en fjärde axel med en chuck.Borde det fungera att sätta fast det du vill scanna in och sedan genom att skriva in i MDI fältet rotera parten du vill scanna 360 grader få en 3D bild. Hopps du förstår min ide.
Mvh John Eriksson i Bollnäs.
Har du en CNC maskin och en fjärde axel med en chuck.Borde det fungera att sätta fast det du vill scanna in och sedan genom att skriva in i MDI fältet rotera parten du vill scanna 360 grader få en 3D bild. Hopps du förstår min ide.
Mvh John Eriksson i Bollnäs.
Jag skaffade denna som klarar av det mesta, https://www.revopoint3d.com/products/large-turntable