Vattentät elektronik, tips sökes.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Vattentät elektronik, tips sökes.
Ska du dels ha fukttätning OCH lite transparens, kolla om det finns något klet, lim/klister eller varför inte vanlig sketans silikon man köper i en tub. Man ska inte krångla till det.
-
Menar du då att elektroniken är oskyddad och att jag har silikon eller liknande i skarven mellan basen och den genomskinliga kåpan?HUGGBÄVERN skrev: ↑24 januari 2025, 14:45:09 Ska du dels ha fukttätning OCH lite transparens, kolla om det finns något klet, lim/klister eller varför inte vanlig sketans silikon man köper i en tub. Man ska inte krångla till det.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag menade att om du har lysdioder som dy löder trådar på, kletar du över silikon på lysdioden så lödningarna blir täckta. Silikon är ju lite smidigt i motsats till epoxi som kanske spricker när man belastar.
-
Menar du typ så här:
https://tribotec.se/produktkategori/ingjutning/

Eller menar du över hela lysdioden?
https://tribotec.se/produktkategori/ingjutning/

Eller menar du över hela lysdioden?
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag menar klet där ledare är synliga för att unvika kortis. Det blir väl hela lysdioden, typ.
-
Skulle detta funka?

Det gröna strecket är kretskortet. Det orangea är ledarna. Det ljusblå är siliconet. Alla ledare och kontakter är nedsänkta i silicon. Lysdioderna är nedsänkta en del men majoriteten sticker upp. Då har jag själva basen fylld med silicon och kåpan fri att öppna.

Det gröna strecket är kretskortet. Det orangea är ledarna. Det ljusblå är siliconet. Alla ledare och kontakter är nedsänkta i silicon. Lysdioderna är nedsänkta en del men majoriteten sticker upp. Då har jag själva basen fylld med silicon och kåpan fri att öppna.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt: