Bt40 spinel
Bt40 spinel
Någon som har en rem driven bt40 spinel och Som vet hur varm en sån blir vid körning?
Re: Bt40 spinel
i praktiken, , gäller alla lite större spindlar, lager i övrigt
dom ska inte bli varmare än vad man vill ha för att ta på dom, 50-60 grader
men för spindellager
varvtal, ansättning och smörjning ger temperatur
för hårt ansatta lager blir varma, och brukar då ger mer ansatta lager och ännu mer värme
sätt dit en termometer och kolla hur varmt det blir
olja går ur lagrena fortare än fett, men ska man ha höga varvtal för lagerstorleken krävs ofta varmkörning av spindlen
varför jag säger större, dom små blir varma så fort att det är svårare att ha koll på dom, brukar inte hinna känna på dom innan det är för sent
dom ska inte bli varmare än vad man vill ha för att ta på dom, 50-60 grader
men för spindellager
varvtal, ansättning och smörjning ger temperatur
för hårt ansatta lager blir varma, och brukar då ger mer ansatta lager och ännu mer värme
sätt dit en termometer och kolla hur varmt det blir
olja går ur lagrena fortare än fett, men ska man ha höga varvtal för lagerstorleken krävs ofta varmkörning av spindlen
varför jag säger större, dom små blir varma så fort att det är svårare att ha koll på dom, brukar inte hinna känna på dom innan det är för sent
Re: Bt40 spinel
Jag har kollat temperatur. 50 - 60 grader brukar dom bli vid lite längre körning.
Tyckte bara att det var lite högt. Men då är det inget att oroa sig för om det inte blir högre än så då?
Kina spinel så lagren är förmodligen inte av högsta kvalité.
Byta lagren kostar ganska mycket. Så det vill man bara om och när det är nödvändigt.
Tyckte bara att det var lite högt. Men då är det inget att oroa sig för om det inte blir högre än så då?
Kina spinel så lagren är förmodligen inte av högsta kvalité.
Byta lagren kostar ganska mycket. Så det vill man bara om och när det är nödvändigt.