Var lite osäker på om jag verkligen skulle skapa en egen tråd om detta, men tyckte nätagget förtjänade en uppvisning.
I mitt tycke en påkostad konstruktion med flera kort som kopplas ihop på ett klurigt sätt, man har varit ovanligt tydlig med märkning i silkscreen vad olika testpunkter och anslutningar gör osv, mycket trevlig ur servicesynpunkt. Med kretskortens konstruktion och placering har man gjort sitt yttersta för att undvika intern kabeldragning, något som också lyckats bra - ganska genomtänkt tycker jag. Dessutom belysta spänning och ström mätare, mysfaktor

Här har jag tillfälligt monterat en annan pot på plats för att verifiera att reglering fungerar med frisk pot - det blev OK, så felet är verkligen pot:arna. På det hela tyckte jag det var värt att spara av ovan anledningar, trots att det var tveksamt om jag verkligen behövde ett nätagg till

I övrigt är specarna inte imponerande på något sätt. 2st justerbara utgångar på 1A och 30V, 1st fast 5V utgång. Instrumenten visar bara en av de justerbara utgångarna i taget.
Nätagget hoppar igång, men spänningen gick inte att reglera, trasiga transistorer tänkte jag först, men det var tydligen potentiometrarna, till båda utgångarna, som gett upp. Ett lite underligt felfall, där axeln snurrar, men löparen rör sig inte på kolbanan, så resistansen ändras inte. Har beställt nya pot:ar från Conrad som jag hoppas ska passa. Axeln är lite udda, storlek 4mm, vilket begränsade urvalet något.
När pot:arna kommer nån gång nästa vecka får jag se om jag får det att fungera, i så fall byter jag nog ut de bruna stående elektrolyterna, har haft problem med sådana förut.
Om någon har ett schema eller annan info, skriv i tråden