T: Svarvjobb
T: Svarvjobb
Tänkte kolla om någon är intresserad av göra två svarvjobb mot ersättning såklart.
Material. Aluminum 6061 / 7075, Rostfritt, Mild steel?
Jag har ämnesrör i mild steel som skulle funka att använda men om någon kan göra de i aluminum så hade det varit trevligare.
2x hylsa
4x distans
Material. Aluminum 6061 / 7075, Rostfritt, Mild steel?
Jag har ämnesrör i mild steel som skulle funka att använda men om någon kan göra de i aluminum så hade det varit trevligare.
2x hylsa
4x distans
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av gOry 2 december 2024, 21:01:24, redigerad totalt 1 gång.
Re: T: Svarvjobb
Flera av måtten är angivna med 1/100 millimeter, vad är toleransen på alla mått på ritningarna?
På distansen framgår det inte hur djup ursvarvningen på vänster sida ska vara.
Det är en mycket bra fråga, det är en hylsa där det är tänkt jag ska pressa i en kulbussning, sen ska hylsan pressas i subframen i bilen.
Jag har mätt ytterdiametern på kulbussningen till 47,28mm med mikrometer , jag har designat innerdiametern på hylsan till 47,20mm
Subframen är mätt till 50,973 med teleskopstickmått , snitt av 4 mätningar.
Men åter till toleranser, jag ser hellre att ytterdiameter lämnas aningen större och innerdiameter något för litet så kan jag nog finlira till det i min mini-svarv så de passar fint.
Tack ajje, jag uppdaterade filen med mått.
Jag är intresserad av att hjälpa dig. För det behöver jag en ritning med korrekta mått och toleranser (varför begär jag detta, jo för att kunna tillverka enbart efter ritningen till korrekta mått).
Om du ska ha mått på 1/100 mm så kommer det ta avsevärt längre tid att tillverka och kosta mer. Risken är att man får kassera detaljer för att uppnå din önskade precision.
Om du ska ha mått på 1/100 mm så kommer det ta avsevärt längre tid att tillverka och kosta mer. Risken är att man får kassera detaljer för att uppnå din önskade precision.
Senast redigerad av hummel 9 december 2024, 22:15:14, redigerad totalt 1 gång.
Uppdaterad ritning
Din ritning saknar fortfarande toleranser som jag önskade för att kunna utföra jobbet.
I know, det är diskuterbart. Men om du kan hålla dig inom +0.1mm så är det lugnt för min del.