Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Nu är nya datorn igång med vattenkylning, modifierat en design av adapter för att använda kylare för LGA1155 (Sandy Bridge) på AM5.
Vattenblocket var dyrt redan 2011, ännu dyrare är de idag så hade inte riktigt lust att köpa ett nytt! Publicerad här: https://www.thingiverse.com/thing:6773855
Vattenblocket var dyrt redan 2011, ännu dyrare är de idag så hade inte riktigt lust att köpa ett nytt! Publicerad här: https://www.thingiverse.com/thing:6773855
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Så användbart med dessa CPU kylare hållare/adaptrar, tänk om vi haft detta i början på 2000 talet, hade nog gjort mycket nytta och kanske gjort vattenkylningen billigare.
Men det är väl med 3D skrivare som allt annat, tänk om vi hade haft speldatorer på 60 talet, elbilar på 1800 talet, metallbestick på stenåldern osv.. Det är ju utveckling och vi går framåt.. är för trött för att förstå vad jag skriver och försöka få en slutkläm.. Hoppas ni förstår vad jag menar
Oavsett, 3D skrivare är häftigt.. min stackars har inte använts på över 2 år.. bara står här bredvid mig.. måste koppla in och börja skriva ut saker, har några saker sparade som jag vill printa. Får se när man har tid
Men det är väl med 3D skrivare som allt annat, tänk om vi hade haft speldatorer på 60 talet, elbilar på 1800 talet, metallbestick på stenåldern osv.. Det är ju utveckling och vi går framåt.. är för trött för att förstå vad jag skriver och försöka få en slutkläm.. Hoppas ni förstår vad jag menar

Oavsett, 3D skrivare är häftigt.. min stackars har inte använts på över 2 år.. bara står här bredvid mig.. måste koppla in och börja skriva ut saker, har några saker sparade som jag vill printa. Får se när man har tid

Snyggt.JanErik skrev: ↑21 september 2024, 17:46:55 Nu är nya datorn igång med vattenkylning, modifierat en design av adapter för att använda kylare för LGA1155 (Sandy Bridge) på AM5.
Vattenblocket var dyrt redan 2011, ännu dyrare är de idag så hade inte riktigt lust att köpa ett nytt!
IMG_9551s.JPG
IMG_9553s.JPG
IMG_9558s.JPG
IMG_9572s.JPG
IMG_9584s.JPG
Publicerad här: https://www.thingiverse.com/thing:6773855
Men igen då, du är inte orolig för värmen?
PLA tål inte så himla mycket värme innan det mjuknar.
Näe, ska väl aldrig bli varmare än 80C, har också en fläkt som blåser över PWM-kylarna.
Glasomvandlingstemperatur för PLA är väl i och för sig 60C?
PLA har även problem med krypning redan vid lägre temperaturer än 60C så var försiktig och håll koll på den. 

Jag skulle inte använda vanlig PLA i mer än drygt 50°.
Använder PETG till allt sedan flera år tillbaka.
En förlängare till Biltemas rörhållare. Mätte och CAD:ade exakta mått utan några marginaler. Både hona/hane efter samma mått. Passade faktiskt rätt bra. Printat i PETG.
Fiol i 4/4 storlek. Ska spelas i konsert på måndag.
Jag har också en Hovalin, har ingen aning hur jag ska använda den dock 

Jag kan inte ens spela grammofon, turligt nog har jag vänner som spelar fiol.
Även en bambu kan falla ibland.... får nog ta på mig det dock, med den minimala anläggningsyta den hade...
Det är hållare för ikea köks socklar om man vill ha sockeln längre ut.
- LOLA-Christian
- Kontakt:
Hållare till mina Multifix svarvstålsfästen