Janfire Pelistore problem
-
Janfire Pelistore problem
Jag har ett pelletsförråd, Janfire Pelistore 3ton med styrning artnr:71043001.
Det har fungerat felfritt sedan 2008 men nu snurrar inte skruven i botten av förrådet, motorn bara "skakar".
Jag misstänkte motorn så därför beställde jag en ny och monterade men felbilden är den samma.
Jag har även plockat bort motorn för att se att det inte går för trögt med skruven men det hjälper inte heller, så felet är motorstyrningen.
Är det någon som har arbetat med denna styrning och kan ge mig tips på vidare felsökning?
Det har fungerat felfritt sedan 2008 men nu snurrar inte skruven i botten av förrådet, motorn bara "skakar".
Jag misstänkte motorn så därför beställde jag en ny och monterade men felbilden är den samma.
Jag har även plockat bort motorn för att se att det inte går för trögt med skruven men det hjälper inte heller, så felet är motorstyrningen.
Är det någon som har arbetat med denna styrning och kan ge mig tips på vidare felsökning?
-
Re: Janfire Pelistore problem
Och du har testa att koppla matning direkt till elmotorn?
Du kan alltid testa att byta elektrolytkondensatorn C1 om det är interna 5V det är fel på.

Du kan alltid testa att byta elektrolytkondensatorn C1 om det är interna 5V det är fel på.

-
mitt kort ser ut som bilden nedan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag hade liknande problem på en pelletspanna och bytte förstås motorkondensator. Tyvärr hjälpte det inte pch jag var mycket förvånad. Det visade sig att en liten pellets hade fastnat i kläm i skruven så motorns startmoment räckte inte...