På sistone har jag faktiskt kört med en miniware ts-101 som är förvånansvärt bra jämfört med fullstora stationer. Men den är ingen ergonomisk dröm direkt.
så klämde jag till med en Quicko T12.942med 3 lödelement för ~300 spänn i brevlådan.Värt att lägga ned tid på en gammal Weller?
Nu blir jag som inbiten snåljåp lite irriterad på att du inlett mig i frestelse och tvingat även mig att beställa hem en sån där
En 20 år gammal Weller är oerhört mycket bättre än kinastationerna. De funkar till allt, även om en modern station är oerhört mycket bättre så är en modern station rätt mycket dyrare än en 20 år gammal Weller.Jag har också noterat att Weller är lite heligt här på forumet. Och när någon nybörjare frågar om råd så rekommenderas gärna en begagnad 10 år gammal Weller. Vilket i mina ögon är fullkomligt tokigt.
Har du någon ”kinastation” om ja, vilken då.TomasL skrev: ↑27 september 2024, 21:04:13 Nu har jag både WSD81/LR21 och WX (WX1 med en 200W penna och WX2 med en 40W mikropenna och en 80W normal penna), och naturligtvis en bunt olika spetsar till bägge.), så jag pratar utifrån min erfarenhet, dessutom har jag produktionslött med båda, Ja WX-stationerna med dess verktyg är fantastiska, och naturligtvis oerhört mycket bättre än WSDn, Konstigt vore annat.
Men WSDn med LR21 är synnerligen praktisk i vissa lägen, där WXens verktyg inte funkar så bra.
LR21 har en väldigt spetsig böjd lödspets i sortimentet, perfekt när man skall löda bort trasiga ytmonterade kretsar.