Detta är ingångssidan på ett kretskort från husqvarna laddstation.
https://www.gartentechnik-hansen.de/hus ... 0/a-440955
8LN4L komponenterna på bild 2. Finns ju 4st av dem. Vad är detta för någon komponent? Samtliga är kortslutna...dvs mäter 0 ohm. Så det måste vara någon form av spole....säkring eller liknande. Hittar inget på internet när jag söker på denna beteckning.
Sen bild nr1 . dessa var kortslutna. Ser ut som kondensator men är det någon som har liknande kort och kan säga vilken kapacitans det är?
Tack på förhand.
Vad är detta för komponent? Samt värde på kondensator. Automover laddstationskretskort.
Vad är detta för komponent? Samt värde på kondensator. Automover laddstationskretskort.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av crowhater 27 september 2024, 13:54:50, redigerad totalt 2 gånger.
Re: Vad är detta för komponent? Samt värde på kondensator. Automover laddstationskretskort.
Du har inga bilder alls.
Vad menar du med ”mäter ohm”
Vad menar du med ”mäter ohm”
Re: Vad är detta för komponent? Samt värde på kondensator. Automover laddstationskretskort.
Hmm..bilderna kom inte med första gången..
och jag menade 0 ohm. Missade nollan
och jag menade 0 ohm. Missade nollan

De liknar ytmonterade induktanser, sannoligt för att fungera som en del av EMC- och möjligen EMP skydd.
trodde det var de där runda komponenterna som sitter strax innan dessa. Det är ju så att blixten slagit ner i slingan och jag såg att det var lite sot på de ingångarna som är längst till höger. Har hittat en diod. en konding som varit kortslutna och dom är det även utanför kretskortet. Men dessa som är inringade och 8ln4l är också kortslutna fast i kretskortet. Så jag funderar på att ta ut dem för att se om de är det även utanför. Men det är ju dumt om det bara är en induktans.
Men mycket riktigt som du säger så är det nog skydd för emc osv.
Men mycket riktigt som du säger så är det nog skydd för emc osv.