Hitta ett bra PCB mikroskop, ska det va så svårt?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
sc3

Re: Hitta ett bra PCB mikroskop, ska det va så svårt?

Inlägg av sc3 »

Jag är också intresserad, kommer gärna och kollar på det beroende på var i Västerbotten det är :)
helmut

Inlägg av helmut »

Bokade tid hos en ögonläkare som körde in en sprita i ögongloben och spolade ut vattnet inne i ögongloben. Inte så skönt för jag trodde att ögat skulle explodera. Därefter körde hon in en nål i linsen och mosade den gamla linsen med ultraljud innan hon körde in den nya linsen. Stack till i ögat för den sprutan som innehöll den nya linsen var visst ganska stor.
Fast lite lugnande som jag fick i en liten burk såg ut som vatten och smakade ingenting. Bedövningen fick jag som droppa i ögat. Skulle skölja munnen i någon minut och sedan svälja.
Hade en kraftig försämring i ögat så en narkossköterska stod bredvid mej och var beredd att söva ner mig om det skulle skita sig men det gick bra. Under operationen som tog ca 30 minuter låg jag bara och fnittrade medans sköterska som höll fast mina händer ifall jag skulle få panik sköterskan tjatade på mig om att jag skulle andas. Inte så jäkla lätt att andas om man knappast kan hålla sig för skratt.
Kan verkligen rekommendera att man opererar ögonen och man kan välja olika linser om man vill se bra på håll eller på nära avstånd. Väljer man att se på långt håll ser man bra från ca 75 cm så man behöver läsglasögon.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Vart detta inlägg postat i fel tråd?
perkabrod

Inlägg av perkabrod »

Finns på blocket. Är inte omöjlig med byten eller priset :)
perkabrod

Inlägg av perkabrod »

Spelat in en kort demo nu. Jag kan tänka mig gå ner till 5000 men då får man hämta det på plats i Skellefteå. Mvh Eric

Skriv svar