koppla nexa mottagare

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Poängen med att poängtera vad jag själv skrivit var påpeka att jag redan hittat lösningen, så jag tyckte vidare spekulationer var lite överflödiga.

I övrigt tycker jag nog tonen blev lite hård bitvis i denna tråd, även om också jag blir lite irriterad ibland när folk inte förstår. I våra ögon verkade kanske Hylsans resonemang orimligt, men det är ju inte säkert att det var hans. Så är det ju för oss också när vi är nybörjare på något.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Jag hadde skrivit samma sak innan dig. Och till slut även vfr. Så det behövde nog inte upprepas fler gånger.

Har han läst elprogrammet borde han väl inte vara ett sådan blåbär? Eller lär man sig ingenting där numera. Och elektiker som brukar skryta med sin höga utbildning.....
Hylsan

Inlägg av Hylsan »

Hallojs på er!
Närrå, här skräms ingen iväg(kanske nån annan nybörjare iofs...).
Har bara varit upptagen med annat så jag har inte hunnit läsa här på forumet.

Ang. Projektet;
Kopplade som ni föreslog och det funkade fin-fint. I efterhand borde jag naturligtvis tänkt på att det måste vara en fas-in och en fas-ut...vet inte vad jag tänkte på. Att jag trodde den var kopplad till jord, var som sagt för den såg ut att vara det på mellanproppen. Rent teoretiskt hade jag faktiskt kopplat rätt innan jag frågade er, bara det att jag missade det där med fasen och jorden. Har ingen jord i tak-uttaget så det vart inga kortslutningar eller andra missöden pga fas-jord kopplingar.

Ang. Danei;
Well...måste erkänna att jag kände mig lite stött först och undrade vad du var för en idiotisk besserwisser. Men det försvann sen så det är lugnt. Det du borde tänka på är kanske att istället för att säga att man som novis inte borde syssla med nånting som man inte kan, så kan man påtala de risker som finns och sedan säga att det är bra du frågar. För trots allt så är det ju därför som jag frågade för att jag inte visste riktigt hur det skulle kopplas. Sen var det en dum kommentar av mig att skriva att jag gått el-programmet. Visserligen har jag det, men det var nångång på 90-talet :)

/Hylsan
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Trevligt att du är kvar. Så bra att det funkade.
Skriv svar