Eftersom du har resistans i plattan och 230V på båda sidor av plattan har du helt klart ingen ström i kretsen. Avbrottet kan ligga i bimetallen.
Kan också vara någon helt annanstans avbrottet finns. Ibland har jag haft avbrott i pressade kontakthylsor som inte varit riktigt pressade från början. De kan fungera ganska länge men till sist ger de upp.
Kaffebryggaren död. Värt att felsöka?
-
Re: Kaffebryggaren död. Värt att felsöka?
Då är alla dessa delar normala vad det verkar, lite ovanligt får sägas, såvida det inte finns något annat. Då blir det lite mer jobb genom att att testa varje kabel fram till varje del där de är kopplade till och mäta så de verkligen har kontakt med blecket de sitter fast på, av anledning som nämndes ovan. Ta loss kablarna från strömbrytaren, som bör vara två, och mät resistansen mellan dessa. Skall ligga inom ett värde som är summan av det du mätt. Sedan mäter du från ena änden på en kabel fram till det den är kopplad till men mät inte kabelskon utan på det den är kopplat till, så man ser så det verkligen är kontakt.
Jag kan kolla lite men den är nog skrot. Det är en Biltema-bryggare med display. Så alla knapparna sitter i en enhet och går från kretskort till kretskort.Henry skrev: ↑16 juli 2024, 15:45:24 Då är alla dessa delar normala vad det verkar, lite ovanligt får sägas, såvida det inte finns något annat. Då blir det lite mer jobb genom att att testa varje kabel fram till varje del där de är kopplade till och mäta så de verkligen har kontakt med blecket de sitter fast på, av anledning som nämndes ovan. Ta loss kablarna från strömbrytaren, som bör vara två, och mät resistansen mellan dessa. Skall ligga inom ett värde som är summan av det du mätt. Sedan mäter du från ena änden på en kabel fram till det den är kopplad till men mät inte kabelskon utan på det den är kopplat till, så man ser så det verkligen är kontakt.
Men jag mäter kablar mellan kretskort och kretskort och kablar mellan värmare och kretskort
Aha trodde det var en enkel variant med enbart en strömbrytare typ, tja då kan det även vara något med nåt kretskort eller så kanske om det kanske är involverat i styrningen.