Andersson tv med split screen qled6531uhda
-
Andersson tv med split screen qled6531uhda
Uppdaterade enligt instruktion på tvn och nu har jag split screen.
Dvs två identiska bilder sida vid sida på tvn. Jag kan alltså se samma program i stereo.
Vad göra?
Har valt att återställa tvn så jag fått logga in igen.
Har dragit kontakten.
Dragit ut alla kablar från andra enheter
Inget har hjälpt
Har dock läst att vissa tv har split screen som valmöjlighet men kan inte hitta om min har det eller hur jag stänger av det.
Det enda annorlunda är att jag satte in ett usb och formaterade detta då minnet var litet. Sedan uppdaterade jag.
Har tagit bort usb men det hjälpte inte
Har letat efter en factory reset men ej hittat. Är orolig att jag behöver en usb med ny firmware om jag gör favtory??
I så fall, var hittar man detta?
Dvs två identiska bilder sida vid sida på tvn. Jag kan alltså se samma program i stereo.
Vad göra?
Har valt att återställa tvn så jag fått logga in igen.
Har dragit kontakten.
Dragit ut alla kablar från andra enheter
Inget har hjälpt
Har dock läst att vissa tv har split screen som valmöjlighet men kan inte hitta om min har det eller hur jag stänger av det.
Det enda annorlunda är att jag satte in ett usb och formaterade detta då minnet var litet. Sedan uppdaterade jag.
Har tagit bort usb men det hjälpte inte
Har letat efter en factory reset men ej hittat. Är orolig att jag behöver en usb med ny firmware om jag gör favtory??
I så fall, var hittar man detta?
-
-
Re: Andersson tv med split screen qled6531uhda
Jodå. Tänkte slippa frakta den 7mil till affären om det är "enkelt" att fixa med ex fakriksåtersyällning
Leta efter " Fabriksåterställning " istället, det har alltid funnits på Andersson TV
Och den påverkar inte det du menade, utan återställer den till första installasonen
Och den påverkar inte det du menade, utan återställer den till första installasonen
Fabriksåterställning: Återställ alla TV-inställningar
till fabriksinställningarna. MarkeraFabriksåterställning
och tryck OK.
till fabriksinställningarna. MarkeraFabriksåterställning
och tryck OK.
-
jag har letat efter fabriksåterställning men kan inte hitta det
-
Någon som vet hur man fabriksåterställer?
Det finns inget sådant val i vare sig tvns settings eller i smartfunktionsi ställningar
Kanske några knappar man skall hålla inne på fjärren?
Edit
Hittade det. Det behövdes lång tryckning på knappen vid återställning så kunde man få fabriksåterställning.
Tyvärr hjälpte det inte?
Ävad göranu.
På Netonnet s sida står det att de inte täcker mjukvarufel.
Hemförsäkring kanske
Det finns inget sådant val i vare sig tvns settings eller i smartfunktionsi ställningar
Kanske några knappar man skall hålla inne på fjärren?
Edit
Hittade det. Det behövdes lång tryckning på knappen vid återställning så kunde man få fabriksåterställning.
Tyvärr hjälpte det inte?
Ävad göranu.
På Netonnet s sida står det att de inte täcker mjukvarufel.
Hemförsäkring kanske
Det de menar med mjukvarufel är om man behöver hjälp att rensa virus eller reparera trasig windowsinstallation, det har inget med din trasiga TV att göra.
Ta med den till butiken så får de ordna reparation.
Ta med den till butiken så får de ordna reparation.
Vad händer om du kör FW uppdateringen igen? Finns det att få tag på en äldre fw och testa med?
Jag hade spelat dum, lämnat in TVn och sagt att det bara blivit så.. om det finns garanti dvs.
Funkar inte det hade jag försökt få kontakt med tillverkaren.
Jag hade spelat dum, lämnat in TVn och sagt att det bara blivit så.. om det finns garanti dvs.
Funkar inte det hade jag försökt få kontakt med tillverkaren.
-
Låter bra med svaret om mjukvaran o virus.
Jag har i reklamationen angivit att det skedde vid uppdateringen
Angående FW vet jag inte om det går att hitta en äldre.
Jag skall lämna in den på fredag så får vi se om NetOnNet har bra eller dålig Kundservice
Jag har i reklamationen angivit att det skedde vid uppdateringen
Angående FW vet jag inte om det går att hitta en äldre.
Jag skall lämna in den på fredag så får vi se om NetOnNet har bra eller dålig Kundservice
Är inte det här en konfigurationsinställning av typen som sparas i I2C EEPROM?
I så fall är det inte en del av flashminnet och påverkas därmed inte av återställningar av flashminnet.
Min mamma har haft samma problem två gånger på en billig Philips, så här såg det ut: Båda gångerna hade värdet PANEL_ID i Factory Mode-menyn fått bitflip från 9 till 10, vilket binärt är en skillnad på två bits och det var samma två bits som ändrades båda gångerna.
Lyckligtvis hade jag dokumenterat det fungerande värdet i förväg, så jag kunde lösa det från fabriksmenyn på TVn.
I så fall är det inte en del av flashminnet och påverkas därmed inte av återställningar av flashminnet.
Min mamma har haft samma problem två gånger på en billig Philips, så här såg det ut: Båda gångerna hade värdet PANEL_ID i Factory Mode-menyn fått bitflip från 9 till 10, vilket binärt är en skillnad på två bits och det var samma två bits som ändrades båda gångerna.
Lyckligtvis hade jag dokumenterat det fungerande värdet i förväg, så jag kunde lösa det från fabriksmenyn på TVn.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Kanske fel på datan som skrivs om man gör factory reset?
Eller firmware som egentligen är till fel modell, men Andersson blandat ihop vad som är vad?
Eller firmware som egentligen är till fel modell, men Andersson blandat ihop vad som är vad?
-
Då är tvn fixad. Lämnade in den på Netonnet o då sa de att det tar 5 minuter när de hörde felet.
Visade sig att de hade haft kund senast igår med samma fel.
De satte in en usb o körde in en uppdatering.
De kände till felet. Flera hade fått det.
Jag tog ett varv i butiken under uppdateringen.när jag kom tillbaka sa de att medan jag var borta hade det kommit en kund o sagt att de har en tv hemma som fått split screen.
Verkar vara något stort fel på nya firmware som laddas ned
Visade sig att de hade haft kund senast igår med samma fel.
De satte in en usb o körde in en uppdatering.
De kände till felet. Flera hade fått det.
Jag tog ett varv i butiken under uppdateringen.när jag kom tillbaka sa de att medan jag var borta hade det kommit en kund o sagt att de har en tv hemma som fått split screen.
Verkar vara något stort fel på nya firmware som laddas ned