CADint ?
Re: CADint ?
Mitt förra jobb gjorde lite ändringar på en design i cadint. Det var en udda licens modell där antal lager på pcbt gav olika licens. Rätt bökigt program vill jag minnas. Hade inte lagt mina pengar där. Tror tex kicad är bättre.
-
Jag har gjort drygt ett 50-tal layouter i PCB delen. Inte ett endaste schema (gillar inte tanken bakom schemadelen alls).
Det är en mycket hög inlärningströskel för PCB delen värre än alla andra CAD paket. Autoroutern som ingår är oduglig.
Det finns en hel del kul och mycket bra funktioner samt finesser.
Och den enda utvecklaren/programmeraren är tämligen gammal och egensinnig så...
Det är en mycket hög inlärningströskel för PCB delen värre än alla andra CAD paket. Autoroutern som ingår är oduglig.
Det finns en hel del kul och mycket bra funktioner samt finesser.
Och den enda utvecklaren/programmeraren är tämligen gammal och egensinnig så...
-
Japp, ett antal nätlisteformat stöds.
Jag har gjort alla mina schemor i OrCad SDT version 3.22 (från oktober 1989), dvs ett DOS program skrivet i assembler...
Jag har gjort alla mina schemor i OrCad SDT version 3.22 (från oktober 1989), dvs ett DOS program skrivet i assembler...
Lite sent svar, kanske... Men jag använder CADint i jobbet. Lite hög inlärningströskel men jag tycker det är bra. Man har verkligen kontroll på precis allt, på gott och ont. 

Kanske vore värt att testa. De har en studentversion. Kan den vara kostnadsfri tro?
-
Lägg inte ner tid på CADint om du inte måste.
Det är ett mycket bra PCB cad verktyg, men utvecklingen har gått lite i stå och framtiden ser inte ljus ut.
CADint HAR en hög inlärningströskel och dålig dokumentation/support, så kan du inte sitta "brevid" någon i några veckor så kommer du inte att komma långt alls.
Vill du lära dig något av de "stora" titta då istället på Altiums test/hobbyversioner (även om den fulla versionen har passerat stratosfären kostnadsmässigt 460€/månad).
Det är ett mycket bra PCB cad verktyg, men utvecklingen har gått lite i stå och framtiden ser inte ljus ut.
CADint HAR en hög inlärningströskel och dålig dokumentation/support, så kan du inte sitta "brevid" någon i några veckor så kommer du inte att komma långt alls.
Vill du lära dig något av de "stora" titta då istället på Altiums test/hobbyversioner (även om den fulla versionen har passerat stratosfären kostnadsmässigt 460€/månad).
Ska jag lära mig ny krånglig programvara eller lägga tid på att konstruera och cadda med det jag redan har? Valet blir det senare. Roligare med projekt som blir något utav under tiden som andra spiller tid på ingenting.