En spec typ av Tesla coil.
Re: En spec typ av Tesla coil.
Vad betyder det som står i TS profil "bannad" är det så, eller nått annat.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Bannades i februari ser jag nu... tydligen funkar inte banning av bara e-postadress om man aldrig loggar ut. Det var dåligt.
danei: Fast hamnar all el som värme inne? Det har jag svårt att se...
danei: Fast hamnar all el som värme inne? Det har jag svårt att se...
Beroende på, huruvida maskinen i sin helhet är inomhus, så ja, annars nej.
Om du har två energiflöden in. Värme utifrån och el, och ett energiflöde ut, värme inne. Så kommer båda energiflödena att hamna inne.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Kompressorn sitter ju i utedelen, och så himla isolerat är det väl inte så att 100% av kompressorns uppvärmning följer med köldmediat in? Noll försluster?
Du har värmeförluster, vilket innebär att, om en del är utomhus, så har du ingen nytta av dessa.
Oftast, om vi pratar om en LL/LV VP, sitter kompressor mm utomhus, och då har du värmeförluster dels från kompressorn och dels från hetgasledningen, vilka du inte kan tillgodogöra dig.
Oftast, om vi pratar om en LL/LV VP, sitter kompressor mm utomhus, och då har du värmeförluster dels från kompressorn och dels från hetgasledningen, vilka du inte kan tillgodogöra dig.
Räknar du så har du ett värmeflöde ut och ett något större in. Nettot blir som jag beskrev det.
Nej, du har fel, runt 5-10% av den totala energin är obrukbar, det är ofrånkomliga förluster, sedan har du de förluster som sker i samband med avfrostningen.
Nej, det har jag inte. Värmemängden som levereras inne är summan av värmen som tas utifrån och elförbrukningen. Allt annat är en fysisk omöjlighet.
Nej du har fel, eftersom du har värmeförluster ute, så värmemängden som levereras innomhus är summan av inmatad eleffekt, upptafge värme ute minus förlusterna ute.
Till detta kommer förlusterna vid avfrostning, eftersom värmeväxlaren ute måste värmas till en betydligt högre temperatur än vad som egentligen behövs för avfrostningen, enbart temperaturen ger höga förluster.
Till detta kommer förlusterna vid avfrostning, eftersom värmeväxlaren ute måste värmas till en betydligt högre temperatur än vad som egentligen behövs för avfrostningen, enbart temperaturen ger höga förluster.
Som jag skrev så avser jag nettot av upptagen och avgiven värme ute.
Det skulle vara en sensation. Summan av energi in och ut ur systemet är alltså inte noll?
Jo dt ärt det, du har fattat sker fel, läs vad jag skrev tidigare.